تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۷
حجت الاسلام و المسلمین قاسم صالحی گفت: امام حسن عسکری(ع) نمونه یک جوان با اراده، هدفمند، با انگیزه و موفق است و می‌تواند الگوی کاملی برای همه جوانان مسلمان باشد.
امام حسن عسکری(ع) الگویی کامل برای جوانان است
حجت الاسلام و المسلمین قاسم صالحی از اساتید حوزه و دانشگاه زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: امام حسن عسکری (ع) در مدت شش سال امامت خود با سه خلیفه عباسی به نام‌های معتز، مهتدی و معتمد هم‌عصر بودند که هرکدام تلاش می‌کردند امام را به شهادت برسانند.  
 
وی افزود: خلفای عباسی بر حسب ظاهر با شعار حمایت از آل پیامبر(ص) قیام کردند و با همین شعار عوام فریبانه بر کرسی قدرت ‏تکیه زدند بعد از تسلط بر قدرت بر جهان اسلام بیشترین اختلاف، ظلم و فشار برای ائمه اطهار توسط خلفای بنی عباس شکل ‏گرفت.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) بیشتر سال‌های زندگی خود به خصوص زمان امامت را نیز در سامرا و تحت نظر خلفای عباسی سپری کردند، چون خلفای عباسی از نفوذ و موقعیت اجتماعی امام نگران بودند، رفت و آمد شیعیان به منزل ایشان را کاملاً زیر نظر داشتند و درصدد بودند که اگر حضرت مهدی(ع) متولد شد در همان کودکی به شهادت برسانند غافل از اینکه خدایی که ‏موسی(ع) را از دست فرعون نجات داد حضرت مهدی(ع) را هم از شر خلفای عباسی نجات می دهد.
وی اظهار کرد: امام حسن عسکری در سن جوانی، توانست آنچنان در قلوب مردم راه یابد که جوانان همواره یک الگوی کامل و واضح در پیش چشمان خود داشتند و به گاه خطر از همان الگوهای رفتاری و سیاسی و اجتماعی بهره می‌بردند.
به گفته این کارشناس مذهبی، امام عسکری علیهم السلام مانند سایر اجداد طاهرین خود شاخصه هایی از نظر عبادت، بندگی، اخلاص، خدمت به مردم و گره ‏گشایی از زندگی آنان داشتند؛ بعضی از پیشوایان معصوم معروف به صفات خاصی هستند مثلا امام حسن مجتبی(ع) را کریم اهل ‏بیت می دانیم، امام حسن عسکری (ع) نیز معروف به هیبت علمی هستند که در هر مجلس و محفلی که وارد می شدند آن ‏نورانیت و هیبت علم و آگاهی ایشان باعث می شد مخالفین حتی توان بحث علمی نداشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین صالحی در ادامه به بخشی از سفارشات امام علیهم السلام به پیروانشان اشاره کرد و گفت: یکی از سفارش های این بود که کم آسایش ترین مردم شخص کینه ای است، دیگری در مورد خطر دروغ گفتن ‏است؛ متاسفانه در جامعه امروز دروغ و دروغگویی وجود دارد امام(ع) در اینباره می فرمایند "همه زشتی ها و پلیدی ها در یک ‏خانه نهاده شده و کلید آن دروغ است"، دروغ زیان هایی دارد که مهمترین نتیجه آن در جامعه و روابط اجتماعی سلب اعتماد از ‏یکدیگر است اگر پایه اعتماد متزلزل شود روابط فردی و اجتماعی در تمام شئون زندگی گرفتار تیرگی و ویرانی خواهد شد.‏
وی ادامه داد: اگر طبق سفارش اهل بیت و امام حسن عسکری(ع) مسلمان ها به این خصلت بد دروغ گویی توجه و از آن پرهیز کنند اعتماد، ‏صلح و محبت و هم زندگی رونق پیدا خواهد کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی از خصلت ها و ویژگی های امام حسن عسکری علیهم السلام انس با خدا است، با توجه به اینکه مهمترین دوران شاکله شخصیتی هر انسان ‏جوانی است اگر یک جوان زندگی خود را با زندگی امام حسن عسکری(ع) و امام جواد(ع) گره بزند مسلما در معاشرت، بندگی و ‏تعامل با مردم موفق خواهد بود.
انتهای پیام/خ
 
 
 
 
 
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdceez8zvjh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما