تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۳
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پیری گفت: اگر بخواهیم به خدا برسیم باید معرفت به امام زمان(عج) و امام شناسی مان را تقویت کنیم.
معرفت و شناخت امام زمان(عج) حلقه اتصال به خداوند است
حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا پیری یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به مناسبت سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج) با اشاره به اینکه مهمترین مناسبت درباره امام زمان (عج) در طول سال، نهم ربیع الاول است که مصادف با آغاز امامت ایشان است، بیان کرد: این ایام حتی از نیمه شعبان مهمتر است چون نیمه شعبان میلاد آن حضرت است ولی زمانی که امام حسن عسکری (ع) به شهادت می رسد، امام زمان (عج) سکان امامت را به دست می گیرند.
وی با بیان اینکه ولایت امام زمان (عج) به عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه و این ولایت رکن و اساس دین است، افزود: انتظار فرج امام زمان (عج) نیازمند معرفت افزایی است، بر این اساس در عصر غيبت و انتظار بايد زمينه ساز ظهور حضرت مهدی(عج) در زمينه هاي مختلف باشيم.
حجت الاسلام و المسلمین پیری در تکمیل مطلب فوق با بیان اینکه ولایت امام زمان(عج) کلید گشایشگر و راهنمای انسان ها در همه ابعاد به شمار می رود، ادامه داد: آغاز ولایت امام عصر(عج) یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است.
وی در ادامه در خصوص دعاهای سفارش شده در روز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار کرد: بهترین کارها در این روز علاوه بر صلوات خاصه و دعای فرج و ادعیه منتسب، زیارت آل یاسین و دعای «اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِيقَ الطَّاعَةِ، وَ بُعْدَ الْمَعْصِيَةِ» است.
این کارشناس مذهبی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع غیبت این امام همام اشاره و خاطر نشان کرد: زندگی امام دوازدهم(عج) به ۴ دوره تقسیم می‌شود که دوره نخست شامل تولد تا غیبت ایشان است و دوره دوم دوران «غیبت صغری» این امام بزرگوار را شامل می‌شود. به گفته وی؛ امام زمان (عج) دو غیبت صغری و کبری داشته اند، غیبت صغری ایشان 70 سال به طول انجامید و چهار نائب ویژه داشتند، همچنین دوره‌ سوم و چهارم زندگی حضرت مهدی (عج) به ترتیب شامل «غیبت کبری» و دوره حکومت این حضرت است.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه آغاز امامت امام زمان (عج) آغاز روشنایی بر جهان اسلام است، گفت: یاران واقعی این حضرت ویژگی هایی دارند، کسی که می خواهد جزو اصحاب امام زمان (عج) باشد باید دارای رفتار و کردار خاصی داشته باشد، عمل به واجبات و ترک محرمات اولین رفتار مهم فرد منتظر است که باید همواره رعایت کند.
انتهای پیام/
https://asrehamoon.ir/vdcfjydy1w6dtca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما