تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۴
در این هفته کاری شاخص کل بورس با کاهش ۵.۱۶ درصدی به تراز یک میلیون و ۲۴۱ هزار واحد رسید.
علی‌رغم کاهش شاخص کل ارزش معاملات افزایش یافت!
به گزارش عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ در هفته کاری که به اتمام رسید شاخص کل هم وزن با کاهش ۴.۵۶ درصدی در ارتفاع ۳۶۱ هزار و ۳۵۷ واحدی آرام گرفت و شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۳.۶۲ درصدی در پله ۱۷ هزار و ۲۱۰ واحدی قرار گرفت.
هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان خروج  پول افراد حقیقی از بازار رقم خورد/بی اعتمادی به بازار سرمایه شدت گرفت/
آقای کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: جزئیات ارزش معاملات در این هفته کاری به این صورت بود که شنبه دو هزار و ۳۸ میلیارد تومان، یکشنبه دو هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان، دوشنبه دو هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان، سه شنبه دو هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان و چهارشنبه دو هزار ۶۴۵ میلیارد تومان ارزش معاملات روزانه در بازار ثبت شد. در مجموع بازار شاهد ۱۱ هزار و ۴۰۸ میلیارد تومان ارزش کل معاملات در این هفته کاری بود.
در هفته قبل  ارزش کل معاملات برابر با  ۸ هزار و ۸۷۵ میلیارد تومان بود.

بازار هر پنج روز کاری شاهد خروج نقدینگی بود!

او می‌گوید: در این هفته کاری بازار در هر پنج روز خود شاهد خروج نقدینگی حقیقی‌ها بود. شنبه ۹۸ میلیارد تومان، یکشنبه ۲۱۰ میلیارد تومان، دوشنبه ۲۶۴ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۳۹۶ میلیارد تومان و چهارشنبه ۶۹۹ میلیارد تومان خروج نقدینگی از بازار ثبت شد. در مجموع این هفته یک هزار و ۶۶۷ میلیارد تومان خروج  پول افراد حقیقی از بازار رقم خورده است.
در هفته قبلی بازار شاهد خروج یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان پول افراد حقیقی بود.
آسایش گفت: در این هفته میانگین سرانه خرید افراد حقیقی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی حدود ۱۷ میلیون تومان بوده است.
در هفته قبلی میانگین سرانه خرید افراد حقیقی  ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و میانگین سرانه فروش افراد حقیقی ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

۲۸۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت شد

او می‌گوید: صندوق‌های با درآمد ثابت در ۴ روز کاری این هفته شاهد ورود نقدینگی بودند و تنها یک روز خروج پول را تجربه کردند. شنبه ۳۵۱ میلیارد تومان نقدینگی از این صندوق‌ها خارج شد و یکشنبه ۷۱ میلیارد تومان، دوشنبه ۱۱۷ میلیارد تومان، سه‌شنبه ۶۵ میلیارد تومان و چهارشنبه ۲۸۳ میلیارد تومان ورود نقدینگی به این صندوق‌ها ثبت شده است.
او گفت: در این هفته کاری صنعت حمل و نقل با افزایش ۶.۷۰ درصدی برترین صنعت میان صنایع بورسی بود و بعد از آن صنعت انتشار با افزایش ۳.۴۴ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفت. صنعت فنی و مهندسی نیز با کاهش ۱۳.۱۹ درصدی بیشترین اُفت را بین صنایع تجربه کرد البته ذکر این نکته ضروری است که در هفته گذشته اغلب صنایع شرایط مطلوبی را نداشته و با کاهش همراه بودند.
هفته قبل  صنعت بیمه با افزایش ۲.۸۴ درصدی در بین صنایع بورسی بیشترین رشد را تجربه کرده بود.
آقای محمود امیدپور تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در خصوص اخبار این هفته باید اشاره به تمدید بسته حمایتی که سال گذشته تصویب شده بود کرد که بنا شد امسال نیز این بسته حمایتی اجرایی شود، علاوه بر این خبر عرضه ۲۰۷ و تارا در بورس کالا و تکذیب آن بعد از گذشت چند ساعت از انتشار خبر عرضه از جمله اخبار پیرامون بازار این هفته بودند.
او می‌گوید: علاوه بر این بازار شاهد انتشار گزارش‌های ۶ ماه شرکت‌ها بود، اخباری که انتظار می‌رفت بر بازار تاثیرخوبی داشته باشد، اما متاسفانه اثری نداشت.

بی اعتمادی به بازار سرمایه تشدید شد

آقای محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت:در یک هفته اخیر رکودی بودن ارزش معاملات و نبود نقدینگی در بازار و ریسک‌های بیرونی باعث کاهش شدید سطح بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران شد.
او گفت: در این هفته فشار فروش به اندازه‌ای بالا بود که متاسفانه حمایت‌های مهم قیمتی بازار که انتظار برگشت و افزایش تقاضا در آن محدوده وجود داشت به پایین شکسته و از دست رفت.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcg3x9qyak9n34.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما