کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش قیمت سیمان تکذیب شد

13 آذر 1401 ساعت 12:44

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب نرخ‌های ۷۰ تا ۸۰ هزار تومانی قیمت هر پاکت سیمان تأکید کرد: قیمت سیمان در هفته‌های گذشته نه‌تنها افزایش نداشته است، بلکه با کاهش نیز مواجه شده است.


به گزارش عصرهامون به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ سیف‌الله امیری با اشاره به اینکه افزایش قیمت سیمان صحت ندارد، افزود: در روز جاری طی جلسه‌ای با اعضای انجمن کارفرمایی سیمان و عاملان توزیع این کالا، درباره ارزان شدن این کالا هم مطالبی عنوان شد.
وی گفت: طی آخرین عرضه انجام‌شده در بورس که مربوط به هفته گذشته (تاریخ پنجم تا یازدهم آذرماه) ‌است، یک میلیون و 400 هزار تن از این محصول در بورس کالا عرضه شد و به همین میزان هم تقاضا برای آن وجود داشت.
امیری تأکید کرد: اکنون قیمت هر کیسه 50کیلویی سیمان در بورس کالا 33هزار تومان و قیمت هر 50 کیلوگرم فله‌ای آن 29هزار تومان است؛ بر این اساس گرانی سیمان به هیچ عنوان صحت ندارد.
وی بیان داشت: به‌نظر می‌رسد نگرانی‌ها از کمبود گاز در فصل سرما، دلیل این شایعات باشد، اما خاطرنشان‌ می‌شود که مشکل سوخت شرکت‌های سیمانی را با تأمین مازوت مورد نیازشان پیش از فصل سرما حل کرده‌ایم.
مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: اکنون 14 میلیون و 500 هزار تن کلینکر در انبارها دپو شده است که عمده مصرف سوخت در تولید سیمان نیز مربوط به آن است.
انتهای پیام/

انتهای پیام/


کد مطلب: 153873

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/153873/افزایش-قیمت-سیمان-تکذیب

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir