تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۶
یک سالن ورزشی برای اسکان موقت خانواده بازداشتی‌های اخیر نزدیک دادسرای شهید مقدس اختصاص پیدا کرده است.
اختصاص یک سالن ورزشی برای اسکان موقت خانواده بازداشتی‌های اخیر
به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی، تکریم خانواده زندانیان بوده و این موضوع بار‌ها از سوی رئیس دستگاه قضا مورد تاکید قرار گرفته است.
در همین راستا ۱۹ دی ماه سال ۱۴۰۰ سازمان امور زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، بر پایه تاکیدات رئیس قوه‌قضاییه در دوره تحول و تعالی بخشنامه‌ای را صادر کرد که متضمن تقویت حقوق زندانیان و بازداشت شدگان و رعایت جنبه‌های اسلامی، اخلاقی و انسانی در برخورد با آن‌ها و خانواده‌هایشان بود.
بنابر این گزارش؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست (دوشنبه ۱۵ فروردین) شورای عالی قوه قضاییه در راستای تکریم خانواده زندانیان با تقدیر از سازمان زندان‌ها به سبب ترسیم اولویت‌های ۸ گانه برای سال ۱۴۰۱، بر مقوله «گذراندن محکومیت مددجویان در زندان محل سکونت یا نزدیک‌ترین زندان به محل سکونت خانواده آن‌ها در حد مقدور» تاکید کرد.
در پی وقوع جریانات اخیر در کشور به ویژه پایتخت و متعاقب آن بازداشت اغتشاشگران، برخی مشکلات در مقابل زندان اوین و دادسرای شهید مقدس برای خانواده بازداشت شدگان که جهت پیگیری وضعیت اعضای خانواده خود در آنجا حضور داشتند به وجود آمد.
با توجه به این موضوع، با تدبیر دادستانی و اداره کل زندان‌های استان تهران و با همکاری شهرداری تهران مقرر شد تا یک سالن ویژه برای حضور خانواده بازداشت شدگان در آن محل در زیر پل اوین و در نزدیکی دادسرای شهید مقدس، احداث و مجهز شود تا با حفظ کرامت خانواده زندانیان، آن‌ها پیگیر وضعیت بازداشتی‌های خود شوند.
از آنجایی که ساخت و ساز این سالن زمان بر است، بر اساس هماهنگی‌های انجام شده مسئولان قضایی استان با شهرداری تهران مقرر شد تا یک سالن ورزشی که فاصله کمی با دادسرای شهید مقدس و زندان اوین دارد برای حضور خانواده بازداشت شدگان تجهیز شود تا خانواده‌ها برای پیگیری امور زندانیان خود در این محل اسکان داده شوند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcgwt9q3ak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما