تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۸
شهروندان زاهدانی با ابراز گلایه می گویند، معابر اصلی و فرعی کلانشهر زاهدان در این روزها‌ حال و روز خوبی ندارند، از یک سو خرابی آسفالت و از سوی دیگر حفاری‌های پیاپی کمتر جای سالمی برای تردد بی درد سر خودروها و مردم باقی مانده است.
معضلی که پایان ندارد؛ زخم حفاری ها بر پیکره معابر زاهدان
به گزارش عصرهامون، در حالی که وضعیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود، اما طی سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست‌ به‌ دست هم داده‌اند تا آسفالت خیابان‌ها و معابر سطح شهر زاهدان به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روز به ‌روز به وخامت این مسئله افزوده شود.
 
ساماندهی و بهسازی نوار حفاری‌ها، تسهیل در تردد شهروندان و وسایل نقلیه و نیز رفع ناهمواری‌های موجود در مسیر معابر مناطق شهری عملیات زیرسازی از مطالبات به حق مردم زاهدان است.
 
دستگاه ها و سازمان های خدمات رسان براي عمليات هایی نظیر گسترش، اصلاح و ترمیم انشعابات آب و فاضلاب، برق، گاز و يا تغيير در کابل های مخابراتي ناگزير هستند حفاری ها و کنده کاری هایی در سطح معابر عمومی شهر ایجاد کنند که همین حفاری ها را می توان یکی از عمده ترین دلایل تخریب آسفالت معابر شهر دانست.
 
 نوارهای حفاری در بسیاری از نقاط مختلف شهر وجود دارد انواع لکه های ناهمگون و نامنظم به واسطه حفاری غیراستاندارد بر شهر زاهدان تحمیل شده است و به گفته شهروندان با گذشت چندماه از ‌ایجاد این حفاری ها نسبت به ترمیم آن اقدام جدی صورت نمی گیرد این در حالی است که ترمیم آنان هزینه های سنگینی دارد.
 
 ترمیم نوارهای حفاری یکی از درخواست های مهم شهروندان بوده چراکه برای همه عابرین اعم از پیاده و سواره و حتی افرادی که با ویلچر هم تردد داشتند عبور و مرور را دشوار می ساخت.
 
بیشتر حادثه های درون شهری به دلیل حفاری های موجود رخ می دهد از این رو باید برای این موضوع مهم که به حفاظت جان شهروندان مرتبط است، تدابیر ویژه اندیشیده شود.
 
ترمیم نوارهای حفاری ‌منطقه یک به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع
 
جمشید میری، مدیر منطقه یک شهرداری زاهدان با اشاره به پروژه های در دست اقدام شهرداری این منطقه بیان کرد: ترمیم حفاری و جدول گذاری معابر در محلات از مطالبات جدی شهروندان از شهرداری است.
وی افزود: ترمیم نوارهای حفاری سطح ‌منطقه به مساحت سه هزار متر مربع به عنوان یکی دیگر از مطالبات به حق مردم طبق برنامه در دست اجراست که با همکاری دستگاه های ذیربط به موقع به انجام برسد.
 
مدیر منطقه یک شهرداری زاهدان تصریح کرد: دستگاه های حفاری کننده باید در ترمیم این نواحی حفر شده با شهرداری همکاری داشته باشند.
 
وی ادامه داد: خدمات رسانی بهینه و کسب رضایتمندی شهروندان از اولویت های شهرداری منطقه یک برای بهبود چهره عمومی شهر است.
 
میری با اشاره به مشارکت مردم در اجرای امور شهروندی خاطرنشان کرد: هرچه شهروندان در حفظ و نگهداری خدماتی که ارائه می شود بیشتر ما را یاری کنند به همان نسبت ماندگاری این خدمات بیشتر خواهد بود لذا مشارکت و همکاری همه جانبه شهروندان همواره به عنوان عامل اصلی در توسعه شهر مطرح بوده که امیدواریم بیش از گذشته شاهد این امر باشیم.

انتهای پیام/ ف https://www.asrehamoon.ir/vdceze8zzjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما