تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۱
سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان خبر داد:

جلوگیری از هدر رفت هفت لیتر آب بر ثانیه در شهر زاهدان

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان گفت: با انجام عملیات فشار سنجی و نشت‌یابی شبکه توزیع آب محله شیر‌آباد زاهدان، از هدر رفت هفت لیتر آب در ثانیه جلوگیری شد.
جلوگیری از هدر رفت هفت لیتر آب بر ثانیه در شهر زاهدان
به گزارش عصر هامون، مرتضی نورا در گفتوگو با خبرنگار زاهد نیوز بیان کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی مبنی بر افت فشار آب در خیابان آزادی ۳۸، محله شیرآباد، تیم بهره‌برداری آب امور آبفای شهرستان زاهدان با اعزام به محل و با انجام عملیات فشارسنجی و نشت‌یابی ۱۰۰ متر از شبکه توزیع آب این محله موفق به شناسایی یک فقره نشت نامرئی شد.

وی، حفظ و حراست از منابع آبی را با توجه به شرایط خاص استان بسیار مهم دانست و افزود: یکی از اقدامات اساسی که در چند سال اخیر مورد توجه و پایش شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است، کاهش هدر رفت آب ناشی از نشت خطوط انتقال و شبکه‌های آبرسانی در سطح سیستان‌وبلوچستان است.

نورا تصریح کرد: به همین منظور کلیه امور تابعه موظف شدند نسبت به عملیات شناسایی و رفع نشت خطوط انتقال در شهرهای تحت پوشش که دارای شبکه توزیع فرسوده و هدررفت بالایی است، اقدام کنند.

سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان زاهدان گفت: با تداوم عملیات نشت‌یابی شاهد کاهش هرچه بیشتر هدر رفت آب باشیم.

وی در پایان از مشترکان خواست، در صورت مشاهده هرگونه هدر رفت آب مراتب را از طریق تلفن به سامانه ۱۲۲ اعلام نمایند، تا هر چه سریعتر نسبت به رفع آن اقدام شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcb0sb80rhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما