ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> پروژه‌های عمرانی نیک‌شهر در پیچ‌ و خم بروکراسی اداری عدم برگزاری مناقصه؛ دلیل بلاتکلیفی اجرای طرح | عصر هامون
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۵
شهروندان شهرستان نیک‌شهر از چاله‌چوله‌ها، برجستگی‌های خیابان‌های سطح شهر که رفت‌وآمد در این جاده‌های ناایمن امان مردم را بریده است؛ گلایه‌مند هستند و بسیاری از این پروژه‌های مهم عمرانی و ارتباطی در پیچ‌وخم بروکراسی اداری راکد مانده است.
پروژه‌های عمرانی نیک‌شهر در پیچ‌ و خم بروکراسی اداری/ عدم برگزاری مناقصه؛ دلیل بلاتکلیفی اجرای طرح
به گزارش عصرهامون، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از دیگر شهرها متمایز می‌کند و تأثیر زیادی بر منظر شهری و تسهيل در عبور و مرور شهروندان دارد، آسفالت مناسب معابر است.

 مدتی است شهروندان نیک‌شهری در برخی از خیابان‌های شهر از آسفالت‌های چهل‌تکه و زیرساخت نامناسب شهر گلایه دارند.
 
یکی از شهروندان نیک‌شهری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: اگر در سطح خیابان‌های شهر نیک‌شهر روزانه عبور و مرور داشته باشید شاهد اختلاف سطح‌ها و چاله‌چوله‌های و برجستگی‌هایی در سطح این خیابان‌ها خواهید بود.
 
این شهروند افزود: باگذشت دوسال ورودی شهر نیک‌شهر از طرف قصرقند آسفالت آن بلاتکلیف مانده و روزبه‌روز وضع جاده بدتر و چاله‌ها و برآمدگی‌ها بیشتر می‌شود و هنوز هیچ اقدامی از طرف شهرداری و شورای شهر انجام نشده و این باعث نارضایتی رانندگان شده است.
 
 گلایه مندی رانندگان از روکش فرسوده آسفالت شهری

یکی از رانندگان در این زمينه گفت: رانندگان برای سرویس‌دهی به شهروندان در خیابان‌ها تردد بسیاری می‌کنند و خرابی آسفالت‌ها باعث شده خسارات زیادی به وسائل نقلیه مردم وارد شود که با این وضعیت آسفالت خیابان‌ها هرسال دو الی سه بار باید به کارگاه‌های تنظیم جلوبندی و مکانیک مراجعه کنم این در حالی است که در صورت وضعیت مطلوب خیابان‌ها شاید سالی یکبار برای تنظیم جلوبندی خودرو مراجعه کنیم.
 
وی گفت: چاله‌چوله‌های خیابان‌های سطح شهر باعث خراب‌شدن کمک‌ها و جلوبندی خودرو شده است.

وی ادامه می‌دهد: از همه مهم‌تر اینکه چاله‌چوله‌های خیابان‌ها مردم و شهروندان را کلافه کرده به‌طوری‌که وقتی در خیابان‌های شهر نیک‌شهر حرکت می‌کنیم انکار در یک جاده روستایی و کوهستانی هستیم.
 
حکایت "موج‌سواری" در برخی خیابان‌های نیک‌شهر

یک زن باردار در ادامه بیان کرد: باتوجه‌به اینکه تحت‌نظر پزشک متخصص هستم به‌عنوان یک زن باردار به‌هیچ‌وجه نمی‌توانم با آرامش و خیال راحت در خیابان‌های نیک‌شهر برای مراجعه به پزشک سوار خودرو شوم و از دست خرابی، چاله‌چوله‌ها و برجستگی‌های خیابان‌های این شهر به ستوه آمده‌ایم چرا مسئولان فکری برای این معضل و مشکل نمی‌کنند.
 
یکی دیگر از رانندگان در این زمینه اظهار کرد: بخشی از چاله‌چوله‌ها و خرابی‌های آسفالت خیابان‌های شهر نیک‌شهر به دلیل حفاری‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان برمی‌گردد که بعد از آن به‌خوبی ترمیم نمی‌شوند و بخشی نیز کیفیت آسفالت است که از آسفالت سرد استفاده می‌شود که این امر باعث شده بعد از مدت کمی آسفالت پوسته‌پوسته و خراب شود.
 
وی بیان کرد: چرا در این شهر کوچک و زیبا خیابان‌های و میادین اصلی آن سالم نیستند، متولیانی که هرسال گزارش چند متر آسفالت خیابان را می‌دهند چرا طول عمر این آسفالت‌ها کم است و بعد از مدت کوتاهی به چاله چوله تبدیل می‌شوند و خسارات و ضررهایی به مردم وارد و حتی موجب سانحه و تصادف می‌شوند.
 
شهروندی دیگری هم می‌گوید: از وضعیت آسفالت خیابان‌های سطح شهر نیک‌شهر راضی نیستیم؛ اما چیزی که مشهود است در چند سال گذشته آسفالت خیابان‌های شهر روکش نشدند و ما هم وارث یکسری خرابی‌هایی هستیم که باید بپذیریم و انجام دهیم.
 
 وی با بیان این مطلب که وضعیت خیابان‌ها و معابری شهر نیک‌شهر افتضاح است، انتظار داریم که در آینده نزدیک کلیه خیابان‌های سطح شهر آسفالت و یا روکش شوند.
 
این شهروند گفت: همچنین ترمیم حفاری‌های انجام شده توسط شرکت‌های خدمات‌رسان و حفار به‌درستی انجام نمی‌شود و تراکم را رعایت نمی‌کنند. خاک‌برداری که انجام می‌دهند باید برداشته شود و از مخلوط مناسب زیر نظر آزمایشگاه مکانیک خاک لایه‌لایه ریخته شود؛ اما این کار انجام نمی‌شود و متأسفانه مشاهده می‌شود که یکجا و در یک‌دفعه اقدام به ریختن خاک در حفاری‌های انجام شده می‌کنند، در برخی موارد می‌خواهند با ریختن آب تراکم ایجاد کنند که اصلاً این کاردرست نیست.
 
وی با بیان این مطلب که آسفالت خیابان‌های شهر نیک‌شهر زیرسازی مناسبی ندارند، تصریح کرد: استاندارد عمر آسفالت در کشور حدود ۱۰ سال است که متأسفانه عمر مفید آسفالت خیابان‌های شهر نیک‌شهر زیر یک سال است.
 
در تصادفات رانندگی سه عامل نقش دارند که دو عامل اصلی یک راه و دیگری وسیله نقلیه است و  تمام ناهمواری‌ها، چاله‌وچوله‌ها و اختلاف سطحی که در راه‌ها، معابر و خیابان‌ها وجود دارد یکی از عوامل تصادفات رانندگی است.
 
 راننده به دلیل اختلاف سطح و چاله‌وچوله خلاف جهت تغییر مسیر می‌دهد که تغییر مسیر ناگهانی باعث برخورد خودرو با عابران پیاده و سایر خودروها در سمت راست و چپ می‌شود.
 
 اختلاف سطح جاده در افزایش تصادفات رانندگی تأثیرگذار خواهند بود و باید مسئولان مربوطه برای ترمیم اختلاف سطح و چاله‌چوله‌های خیابان‌ها تلاش کنند، در برخی موارد موتورسیکلت به درون چاله‌چوله‌ها افتاده و منجر به فوت راکب آن شده است.
 
۲۹۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ خیابان‌های سطح شهر نیک‌شهر روکش شد

فریبرز باور، شهردار شهرستان نیک‌شهر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عدم آسفالت در برخی از خیابان‌های این شهرستان بیان کرد: یکی از خیابان‌های نیک‌شهر به دلیل تعدیل و میدانی که در این خیابان جای‌گذاری شده بود طبق طرح جامع شهری برداشته شد و به دلیل وسعت زیادی که داشت، عملیات آسفالت و بهسازی آن به طول انجامید.
 
وی ادامه داد: تهیه قیر رایگان از طرف شهرداری و  آسفالت را اداره راه و شهرسازی متقبل شده بود؛ چراکه این یک طرح مشارکتی است و طبق گفته اداره راه و شهرسازی که باید پیمانکار این طرح را انجام دهد و به مناقصه گذاشته شود و بیش از چهار ماه است که قیرها تحویل داده شده و فقط منتظر تعهدات اداره راه هستیم.
 
شهردار نیک‌شهر تصریح کرد: یکی دیگر از خیابان‌های نیک‌شهر به دلیل عدم لوله‌گذاری تاکنون آسفالت نشده که گلایه مردمی را در پی داشته است که شرکت آب و فاضلاب در طی هفته گذشته لوله‌گذاری را به اتمام رسانده و پس از گذر از هوای سرد آسفالت این خیابان انجام خواهد شد.
 
وی  افزود: ۲۹۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۹ خیابان‌های سطح شهر نیک‌شهر و همچنین ورودی شهر از سمت چابهار روکش و آسفالت آن انجام شده و ورودی از سمت قصرقند در دست اقدام است.
 
باور گفت: به دلیل عمر زیاد آسفالت و فرسودگی، پس از هر بارندگی چاله‌وچوله‌هایی در خیابان‌ها به وجود می‌آید و لکه‌گیری‌ها مستمر انجام می‌شود.
 
انتهای خبر/ ف
 

  https://www.asrehamoon.ir/vdcefn8zvjh8nzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما