تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۸
وزیر ورزش و جوانان از برگزاری انتخابات ۱۰ تا ۱۲ فدراسیون ورزشی تا پایان سال جاری خبر داد.
سجادی: ۴۸ ورزشکار و ۸ مربی لژیونر در حوزه بانوان داریم/ ۱۰ تا ۱۲ انتخابات مهم در فدراسیون‌ها خواهیم داشت
به گزارش عصرهامون به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید سجادی با اشاره به اینکه در ورزش بانوان طی دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته ایم، اظهار کرد: برای اولین بار مراسم تجلیل از بانوان مدال آور با حضور رئیس جمهور برگزار شد درحالی که پیش از این توزیع جوایز آقایان و بانوان مدال آور به صورت چند ساله مدنظر قرار می گرفت.
وی ادامه داد: جدول پاداش قهرمانان مدال آور به روز شده است و قبلا ضریب مورد نظر سکه بود اما در حال حاضر ضریب مورد نظر به ۵ میلیون تومان تغییر پیدا کرده و برای مسابقات مختلف، متفاوت است.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۸۸۷ مدال طی حضور دولت سیزدهم از سوی بانوان در ۳۳ فدراسیون مختلف کسب شده است، اعلام کرد: به زودی منابع مورد نظر وزارت ورزش واریز و پاداش بانوان مدال آور پرداخت می شود.
سجادی در ادامه با بیان اینکه برنامه ریزی کردیم که لیگ بانوان جدی گرفته شود و از میزبانی ها بیشتر استقبال کنیم، عنوان کرد: خودکفایی و استقلال بانوان مسئله مورد نظر ما بود و از اواخر سال ۱۴۰۰ تا کنون ۱۳۵ لیگ بانوان و ۳۴۱ رویداد قهرمانی کشور برگزار شده است و ۲۷۷ داور ما در ۱۵۴ رویداد بین المللی قضاوت کرده اند.
وی ادامه داد: وزیر ورزش ترکیه از ما درخواست کرد که تعداد والیبالیست های بانوی ایرانی را در لیگ ترکیه به عنوان لژیونر افزایش دهیم تا حجاب اسلامی در ترکیه افزایش یابد و این مسئله را به رئیس فدراسیون والیبال اعلام کردیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ۴۸ ورزشکار و ۸ مربی لژیونر در حوزه بانوان داریم، گفت: همچنین در ۸۸ کرسی بین المللی نیز بانوان ایرانی فعالیت دارند.
سجادی با اشاره به طرح تجاری سازی لباس تخصصی ورزش بانوان، اظهار کرد: شیوه نامه حضور بانوان و خانواده ها در ورزشگاه ها مدنظر قرار گرفته است و پوشش تخصصی لباس تیم های ملی بانوان در رشته های مختلف طراحی و مصوب شده است
وی با بیان اینکه بازی های آسیایی را در پیش داریم، خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ تا ۱۲ انتخابات مهم در فدراسیون های مختلف ورزشی تا پایان سال خواهیم داشت و در بازی های آسیایی که تابستان برگزار می شود، بانوان نقش مهمی خواهند داشت و در مجموع ۱.۵ سال حیاتی پیش روی ورزش ایران است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcbgsb88rhbs5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما