> شهر سرباز در چند قدمی تصویب طرح جامع شهری درجه شهرداری از ۳ به ۶ ارتقاء خواهد یافت | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۰
طرح جامع شهری سرباز پس از ۹ سال به تصویب رسید که شاهد رشد پیشرفت و آبادانی شهر خواهیم بود.
شهر سرباز در چند قدمی تصویب طرح جامع شهری/ درجه شهرداری از ۳ به ۶ ارتقاء خواهد یافت
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، طرح تفصیلی شهر و طرح جامع شهری دو طرح مهم در برنامه‌‌ریزی و مدیریت‌ شهری است.

طرح تفصیلی شهری، طرحی که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود و نقشه‌ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم می‌شود.

تدوین و تصویب طرح‌های جامع و تفصیلی برای شهرهای کوچک یک ضرورت است که علاوه بر اجرای قانون شرایط را برای خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان فراهم می‌کند.

با اجرای طرح تفصیلی و جامع شرایط برای برقراری عدالت شهری میان شهروندان فراهم شده و امکان تخلف و اعمال سلیقه شخصی توسط مدیران شهری از بین می‌رود.

شهر سرباز پس از ۹ سال چشم انتظاری با موافقت طرح جامع شهری مواجه شد که به‌زودی با طی شدن مراحل قانونی شاهد پیشرفت در راستای آبادانی شهر خواهیم بود.

در همین راستا تصویب این طرح به درجه شهرداری‌ تاثیر مستقیمی دارد که کسب ارتقا از سه به ۶ گامی بلند در راستای پیشرفت و آبادانی شهر است و تخصیص اعتبارات به آن تعلق خواهد گرفت.

تصویب طرح جامع شهری، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری را در پی دارد

محمدصالح مزارزهی، شهردار سرباز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تصویب طرح تفصیلی شهر سرباز بیان کرد: پس از ۹سال طرح جامع شهر سرباز به تصویب رسید و این طرح به‌زودی توسط اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: طرح جامع در واقع به‌عنوان طرح کلی شهری اعم از کاربری اراضی و منطقه‌بندی شهری را مشخص می‌کند و طرح تفصیلی براساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع بوده و نحوه استفاده از زمین‌های شهری را مشخص می‌کنند.

شهردار سرباز با اشاره به جزئیات طرح جامع تصریح کرد: مشکلات مربوط به صدور پروانه کار ساختمانی که سال‌هاست شهروندان با آن مواجه هستند باتوجه به این امر مرتفع شده و هرگونه صدور مجوز در این خصوص براساس طرح مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح؛ شهرداری سرباز از درجه سه به درجه ۶ ارتقاء خواهد یافت و چارت سازمانی آن در حوزه‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

مزارزهی اذعان کرد: ارتقاء درجه شهرداری باعث توسعه ساختار سازمانی، توسعه شهر، بهره‌وری نیروی انسانی، امکان بهره‌مندی و جذب بهتر اعتبارات و تسهیلات در حوزه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی برای شهرداری سرباز را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: حوزه معاونت عمرانی شهرداری که به‌عنوان معاون شهردار در چارت مربوطه لحاظ خواهد شد و میزان اعتبارات تخصیصی افزایش می‌یابد.

شهردار سرباز با اشاره به اینکه ارتقاء درجه شهرداری‌ به منظور تحول، بالاخص قسمت اداری است، خاطر نشان کرد: با این ارتقاء وضعیت پرسنل و همچنین چارت سازمانی شهرداری که یکی از معضلات اساسی شهرداری‌ است تعیین خواهد شد.

انتهای خبر/ ف https://www.asrehamoon.ir/vdciqwazvt1awq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما