تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۵
مخبر بر جبران کامل خسارات، تأمین و توزیع دام سبک‌وسنگین از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سیستان تأکید کرد.
خسارت گلخانه‌داران و دامداران سیستان از طریق بنیاد برکت جبران می‌شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، سرما و یخ‌بندان بی‌سابقه که در روزهای اخیر اکثر مناطق سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه سیستان را دربرگرفته بود مشکلات زیادی برای شهروندان و به‌ویژه دامداران و کشاورزان به وجود آورد.

این سرمای بی‌سابقه که به گفته کارشناسان هواشناسی در 60 سال گذشته در منطقه سیستان بی‌سابقه بود موجب تلف‌شدن دام‌های دامداران و ازبین‌رفتن صددرصد محصولات گلخانه‌ای در این منطقه شد.

خسارت‌های وارده به منطقه سیستان در وضعیت بحرانی بود، به‌طوری که معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه را به این استان کشاند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بر اساس برآوردهای اولیه، تداوم طوفان و سرمای شدید و کم‌سابقه چند روز اخیر بیش از چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی در سطح ۱۳ شهرستان استان خسارت سنگینی وارد کرد.

سید محمدرضا سید حسینی افزود: عمده خسارات وارده به تعداد سه هزار و ۸۵۴ گلخانه، ۵۱ هزار هکتار اراضی زراعی آبی، ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی، بیش از ۱۶ هزار رأس دام سبک‌وسنگین، ۱۲ هزار طیور بومی، ۳۰ هکتار اراضی با آبیاری تحت‌فشار،  ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و ۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع است.

مخبر معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به شهرستان زابل با حضور در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان زهک، عمق خسارات سنگین وارده ناشی از طوفان و سرمای شدید و بی‌سابقه به کشاورزان و دامداری  ۵ شهرستان منطقه سیستان را از نزدیک بررسی کرد.

مخبر در جریان این بازدید بر جبران کامل خسارات و همچنین تأمین و توزیع دام سبک‌وسنگین از طریق ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به دامداران خسارت‌دیده  از بحران‌های اخیر تأکید کرد.

وی با اشاره به خسارت‌های ناشی از سرما به بخش کشاورزی منطقه افزود: گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که در سرمای اخیر این استان دچار خسارت شدند از طریق کمک بلاعوض و هم اعطای تسهیلات بانکی به آنان کمک خواهیم کرد.
 
معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت تلاش خواهد کرد که گلخانه‌داران سیستان و بلوچستان که تمام زندگی خود را در راه تولید گذاشته‌اند را حمایت کند.

وی با اشاره به بازدید خود از منطقه سیستان افزود: وضعیتی که مردم این منطقه دارند مطلوب نیست و از نزدیک زمین‌های کشاورزی را که زمانی سرسبز بود و هم‌اینک بر اثر بی‌آبی خشک شده بود را دیدم و حتماً برای رفع مشکلات آنان اقداماتی انجام خواهد شد.

مخبر تصریح کرد: در یک ماه اخیر به دلیل سرمای هوا و نبود سوخت قبض بعضی از مردم منطقه سیستان و بلوچستان گران شده بود که تصمیماتی دررابطه‌با جبران آن گرفته خواهد شد.

حال باید دید این رفت‌وآمدها به منطقه سیستان آیا می‌تواند خسارت‌های وارده را به مردم آسیب‌زده شمال استان رفع کند.

انتهای خبر/ س
  https://www.asrehamoon.ir/vdcbgsb80rhbszp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما