کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در آیین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر مطرح شد:

حفظ مرزهای هنری و سیاسی، هنرِ هنرمندان سیستان وبلوچستان

9 بهمن 1401 ساعت 13:24

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان سیستان و بلوچستان ضمن حفظ مرزهای هنری، مرزهای سیاسی کشور را با قلمشان حفظ می‌کنند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، علی سهرابی در آیین افتتاحیه نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر بیان کرد: هنرمندان مرزوبوم سیستان و بلوچستان که ضمن حفظ مرزهای هنری، مرزهای سیاسی کشور را با قلمشان حفظ می‌کنند با موقعیت‌شناسی آگاهانه و با بصیرت ورود کرده و این‌گونه خلق اثر می‌کنند.

وی افزود: این هنرمندان نشان دادند که چگونه پای انقلاب بعد از گذشت ۴۰ سال هستند و در چهار سال اخیر در گام دوم انقلاب محکم ایستادگی می‌کنند.

سهرابی تصریح کرد: در بین ۳۱ استان برای اولین‌بار باتوجه‌به همه شرایط سیاسی و اجتماعی کشور امسال تمام استان‌ها در جشنواره فجر شرکت کردند که این یک پیام جدی برای دشمنان دارد.

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باتوجه‌به فرمایش مقام معظم رهبری؛ دشمن نقشه بسیار حرفه‌ای کشید؛ اما به همان اندازه در محاسبات خود اشتباه کرد چرا که از مردم ایران‌شناختی نداشت.

به گفته سهرابی؛ سیستان و بلوچستان در میان ۳۱ استان دیگر از نظر کمیت و کیفیت اول است.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث فرهنگ، سیاست و عدالت فرهنگی است شعار مجموعه همه مدیران وزارت‌خانه است.

هنر ویژه سیستان و بلوچستان، هنر وحدت و وحدت‌آفرین است

این مسئول اذعان کرد: ستادی در وزارت‌خانه باهدف توجه به مناطق محروم نه صرفاً مرکز استان‌ها، بلکه شناسایی افراد و هنرمندان عرصه تجسمی در شهرستان تشکیل شده است.

سهرابی افزود: همه مردم سیستان و بلوچستان را یک فضای غیرامنیتی تجسم می‌کنند؛ اما یک هنر ویژه در این استان، هنر وحدت و وحدت‌آفرین است که این هنر را هرکسی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با ۴۰ و اندی سال از بدو پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دشمنی خود را با ما شروع کردند و تا به همین امروز هم ادامه دارد که به فرمایش مقام معظم رهبری آنها مشکلشان با اسلام است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 155899

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/155899/حفظ-مرزهای-هنری-سیاسی-هنر-هنرمندان-سیستان-وبلوچستان

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir