ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> ۳۹ طرح تعاونی و اشتغال‌زا در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

۳۹ طرح تعاونی و اشتغال‌زا در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۳۹ طرح تعاونی و اشتغال‌زا در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.
۳۹ طرح تعاونی و اشتغال‌زا در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، حامد آرامش ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه های دهه فجر بیان کرد: در دولت مردمی سیزدهم رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اشتغال و رونق و احیای تعاونی‌ها استوار است که خوشبختانه در سال جاری با راهبری این رویکرد در سیستان و بلوچستان، اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی افزود: در این راستا و هم‌زمان با روزهای غرورآفرین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ۳۱ طرح تعاونی با سرمایه‌گذاری دو میلیارد و ۹۸۸ میلیون و نهصد هزار ریال در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد و باعث اشتغال ۵۳۸ نفر خواهد شد.

 دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین ۸ طرح اشتغال‌زای دیگر که از محل اعتبارات مشاغل خانگی، روستایی و تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ در استان ایجاد شده است، با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۷۳ میلیارد و ۳۷۲ میلیون و ۱۸۴ هزار ریال و اشتغال ۸۸ نفر در این ایام افتتاح می‌شود.

آرامش زمینه فعالیت طرح‌های افتتاحی را صنایع‌دستی، خدمات صید و صیادی، دامداری، بهداشت و درمان، تولید کنسرو، خدمات آموزشی و آموزشگاهی، عمرانی، دانش‌بنیان، پرورش عقرب و فناوری اطلاعات بیان کرد.

رئیس کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد گرامیداشت دهه فجر سیستان و بلوچستان در ادامه از تدارک بیش از ۳۰۰ عنوان برنامه برای جامعه هدف در این استان خبر داد و افزود: این ویژه‌برنامه‌ها با همکاری دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان، بسیج کارگری، واحدهای تولیدی و کارگران شریف و بازنشستگان عزیز در طول دهه مبارک فجر در نقاط مختلف اجرا می‌شود.

آرامش تکریم خانواده معزز شهدا، دیدار با کارگران ازکارافتاده و بازنشستگان، افتتاح پایگاه بسیج کارگری، اهدای خون و عطرافشانی گلزار شهدا را از جمله این ویژه‌برنامه‌ها بر شمرد.

وی اظهار کرد: برگزاری جشن ولادت مولای متقیان علی (علیه‌السلام) و روز مرد، نشست‌های بصیرت‌افزایی، جهاد تبیین و ترویج سبک زندگی سالم، فروش اقساطی کالا، برپایی شیفت ایثار در واحدهای تولیدی و نواخته شدن زنگ مهارت و کار و تولید در مدارس از دیگر برنامه‌های کمیته کارگری و کارآفرینی ستاد گرامیداشت دهه فجر سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: برنامه‌محوری این کمیته امسال برگزاری سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای کار نمونه سیستان و بلوچستان است که به‌منظور قدردانی از نخبگان جامعه کار و تولید استان انجام می‌شود.
 
انتهای خبر/ ف
  https://www.asrehamoon.ir/vdcfmtdytw6dt1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما