کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

دهه فجر فرصت خوبی برای ارزیابی دستاوردها و چالش‌های انقلاب است

10 بهمن 1401 ساعت 16:33

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دهه فجر فرصت خوبی برای ارزیابی دستاوردها و چالش‌های انقلاب است و باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم ببینیم.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی در جلسه شورای اداری شهرستان مهرستان بیان کرد: با لطف خداوند متعال انقلاب اسلامی ایران بر خلاف میل و اراده دشمن پیروز و ماندگار شد و علیرغم تلاش دشمن در بسیاری از عرصه‌های علمی، دفاعی و سیاسی پیشرفت داشت و در برخی عرصه‌ها نیز دچار تنگنا هستیم که امیدواریم با همکاری و همدلی مردم و مسئولان فضا برای پیشرفت بیشتر فراهم شود.

 
امام جمعه زاهدان افزود: دهه فجر فرصت خوبی برای ارزیابی دستاوردها و چالش‌های انقلاب است و باید نقاط مثبت و منفی را در کنار هم ببینیم تا بر اساس واقعیت‌ها به کار و تلاش بپردازیم زیرا تنها توجه به نقاط مثبت ما را مغرور می‌کند و در مقابل تمرکز روی نقاط ضعف نیز مایوس کننده است و باید هر دو را با هم ببینیم که در این صورت راه نرفته را با انگیزه و امید طی خواهیم کرد.
 
محامی بیان داشت: شهرستان مهرستان با گذشته تفاوت‌های زیادی داشته و باید توجه داشته باشیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم و البته نباید به شرایط کنونی اکتفا کنیم بلکه می‌توانیم وضعیت بهتر و بالاتری داشته باشیم و مردم شایسته خدمات بهتر و بیشتر هستند.
 
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: گاهی مسئولان در ارائه گزارش‌ها بزرگنمایی می‌کنند که در پاسخ به آن‌ها عرض می‌کنم اگر تنها ۵۰ درصد گزارش درست باشد باز هم جای امیدواری است و چالش اصلی اینجاست که فعالیت‌ها و اقدامات واقعی صورت گرفته برای مردم بیان نمی‌شود تا در میان همه خبر‌های بد تعدادی خبر خوب هم بشنوند و مایه امیدواری آنها باشد.
 
 محامی در پاسخ به گلایه مردم مبنی بر عدم استفاده مناسب از آب ذخیره شده در پشت سد ماشکید خاطر نشان کرد: سال‌هاست که سد ماشکید احداث شده اما اقدامی برای احداث صنایع پایین دستی آن صورت نگرفته و آب بدون استفاده در حال تبخیر است هر چند که نمونه‌های مشابه دیگری هم در استان وجود دارد اما سوال اصلی اینجاست که چرا با گذشت سالیان طولانی هنوز این مطالبه و صدای مظلومیت مردم به گوش مسئولان مرکزنشین رسانده نشده و تنها به ارائه نامه به مرکز استان و پیگیری‌های ضعیف اکتفا شده است در حالی که مسئولان شهرستان باید با جدیت این مسئله را دنبال کنند.
 
وی افزود: مسئولان باید گزارش‌های واقعی ارائه و پیگیری جدی و زمینه مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف را فراهم و کادرسازی کنند و در این جهت مردم نیز همراهی داشته باشند.
 
امام جمعه زاهدان افزود: هر چقدر برای توسعه علمی، فرهنگی، عمرانی، اقتصادی و معیشتی مردمی تلاش کنیم امنیت پایدار خواهیم داشت.
 
 محامی اذعان داشت: نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه در حوزه آموزش عالی هستیم که در این جهت توسعه کیفی مهمتر از توسعه کمی است.
 
وی گفت: یکی از راهکاره‌ها به کارگیری اساتید شایسته و نیز اعزام دانشجویان برای تحصیل در سایر نقاط کشور است زیرا در این صورت دانشجویان مجبور به افزایش سطح علمی و فرهنگی خود خواهند بود و زمینه رشد آن‌ها فراهم می‌شود. 
 
وی افزود: مشکلات و مطالبات مردم در همین جلسات مطرح و به دست‌ ما می‌رسد که در ادامه ما پیگیری و در جلسات با مسئولین ارشد استان و کشور مطالبه می‌کنیم‌.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: استاندار جدید فردی جهادی و تلاشگر است و توصیه بنده به ایشان تغییر مسئولانی است که حوصله انجام کار را ندارند.
 
وی ادامه داد: گاهی برخی مشکلات حاصل از فرهنگ خودمان است که شعارهای بومی و غیر بومی سر داده و نگاه قومی و قبیله‌ای داریم که برای برون رفت از مشکلات باید این روند را اصلاح کنیم.
 
انتهای خبر/ 


کد مطلب: 155937

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/155937/دهه-فجر-فرصت-خوبی-ارزیابی-دستاوردها-چالش-های-انقلاب

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir