کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر دفتر نمایندگی بهزیستی شهرستان نیمروز خبر داد:

رتبه دوم استانی نیمروز در اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی/ ۴۴ واحد مسکن مددجویی احداث می‌شود

17 بهمن 1401 ساعت 5:12

مدیر دفتر نمایندگی بهزیستی شهرستان نیمروز گفت: بهزیستی شهرستان نیمروز در حوزه اشتغال‌زایی به جهت حمایت از مددجویان و اشتغال در زمینه‌های مختلف در رتبه دوم استانی قرار دارد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد کیخانیا در گفتگو با خبرنگار‌ اوشیدا با اشاره به خدمات صورت‌گرفته در حوزه خدمات بهزیستی در نیمروز بیان کرد: ساختمان بهزیستی شهرستان نیمروز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال با زیربنای ۲ هزار مترمربع احداث شده است که در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: برای اولین‌بار در شهرستان نیمروز کمیسیون ACF تشکیل شده است تا جهت تأیید مددجویان و فرایند تحت پوشش قراردادن مورداستفاده گیرد و آسان‌تر شدن دسترسی مددجویان شهروندان نیمروز صورت گیرد.

کیخانیا تصریح کرد: در شهرستان نیمروز هزار و ۱۹۱ خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان هستند که شامل، ۴۰۱ خانوار زنان سرپرست خانوار و ۷۹۰ خانوار معلولان جسمی، ذهنی، اعصاب و روان، خانواده‌های مستمری‌بگیر، کودکان کم‌شنوا به‌صورت مستمر تحت حمایت برنامه‌های این اداره هستند.

وی عنوان کرد: در حوزه اشتغال‌زائی بهزیستی شهرستان نیمروز در رتبه دوم استانی قرار دارد که ۸۲ پروژه در زمینه‌های مختلف از جمله صنایع‌دستی، خامه‌دوزی، دام سبک، قالیبافی، سوزن‌دوزی و آرایشگاه زنانه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و سرمایه کار بلاعوض به مبلغ سه میلیارد ریال انجام شده است.

مدیر دفتر نمایندگی بهزیستی شهرستان نیمروز تأکید کرد: تعداد ۶۰ عدد پنل خورشیدی ۵ مگابایت با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیون تومان جهت مددجویان تحت پوشش آماده بهره‌برداری است.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری بنیاد مسکن در مجموع ساخت ۴۴ مسکن برای مددجویان تحت پوشش کار ساخت آن آغاز شده که با پیگیری‌های صورت‌گرفته وام چهار درصد پرداخت خواهد شد.

کیخانیا گفت: بهزیستی شهرستان نیمروز در چهار حوزه تخصصی در این شهرستان در حوزه پیشگیری؛ دفتر مشاور خدمات روان‌شناختی، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها، پیشگیری از اعتیاد، درمان و بازتوانی اعتیاد و در حوزه توان‌بخشی؛ سرویس‌های متعددی که به جامعه هدف خود که معلولین هستند، خدمات را ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت‌های مشارکت مردمی در ماه‌های گذشته به هفت نوعروس جهیزیه اهدا شد که هر سری جهیزیه شامل پنج قلم کالای اساسی می‌شود و این اقلام شامل یخچال، اجاق‌گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی و تلویزیون با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیون تومان می‌شود.

وی تأکید کرد: صدور کارت شناسایی معلولان، کمک‌هزینه معلولیت، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و آماده‌سازی شغلی، پرداخت حق بیمه درمانی، پرداخت حق بیمه زنان و دختران شهری، روستایی و عشایر، غربالگری و شناسایی افراد معلول در روستاها و شهرها، دوره‌های فرایند اشتغال‌زایی، توانمندسازی و حمایت مالی از افراد تحت پوشش و غیره از دیگر اقدامات بهزیستی به مددجویان و معلولان شهرستان نیمروز است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 156055

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/156055/رتبه-دوم-استانی-نیمروز-اشتغال-زایی-مددجویان-بهزیستی-۴۴-واحد-مسکن-مددجویی-احداث-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir