تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۱
فرمانده سپاه شهرستان هامون؛ حمایت از مستضعفان را مهم‌ترین سفارش امام راحل عنوان کرد.
حمایت از مستضعفان مهم‌ترین سفارش امام راحل بود
مسعود پورشهابی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: باگذشت بیش از چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران این ۲ رویداد مهم که همان پیشرفت علمی و اقتدار کشور در عرصه بین‌المللی بوده، تحقق‌یافته است.

وی ادامه داد: از منظر پیشرفت علمی امروز ایران در عرصه فعالیت‌های دانش‌بنیان با تعالی و پیشرفت بالای علمی و فناوری روبه‌رو است و این میزان پیشرفت و رشد در مقایسه با قبل از انقلاب بی‌سابقه و کاملاً مشهود است.

فرمانده سپاه شهرستان هامون افزود: پیشرفت‌های فناوری ایران در عرصه هوا و فضا در عرصه تسلیحاتی موجب تحیر دنیا و تحول دیدگاه‌ها نسبت به ایران شده و این امر در شرایطی که اعمال تحریم‌های ظالمانه رخ داد محقق شد که جای بسی قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران امروز به گونه‌ای است که در منطقه حرف اول را می‌زنیم و ابرقدرتی در دنیا نیست که بتواند بر خلاف آنچه ما در منطقه تصمیم می‌گیریم و حرفش را می‌زنیم تصمیم بگیرد.
 
انقلاب اسلامی تبدیل الگوی محرومان، ستمدیدگان و مستضعفان شد

پورشهابی گفت: يكی از مهم‌ترين آرمان‌های امام خمينی رحمه‌الله تحقق عدالت اجتماعی، کم‌شدن فاصله طبقاتی، رفع تبعيض‌های ظالمانه، حمايت از محرومان و فقرستيزی بود؛ از بررسی بیانات و توصیه‌ها امام درمی‌یابیم كه مسئله رفع ِتبعيض و فقرستيزی از اهداف بزرگ و مورد تأکید ایشان بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حمایت از محرومان در رأس برنامه‌های انقلاب اسلامی است درحالی‌که در سایر جوامع و حکومت‌ها به این مهم توجهی نمی‌شود، اظهار کرد: امام خمينی (ره) به‌قدری در مورد محرومان سخن می‌گفت كه به‌عنوان پناهگاه مستضعفان و پابرهنه‌ها شناخته شدند، در سیره ایشان حمايت از محرومان و مستضعفان، از مهم‌ترين و پرجاذبه‌ترين محورها بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر  نقش رهبران انقلاب در هدایت الهی و استمرار انقلاب اسلامی، گفت: در پاسخ به این سؤالات می‌توان به نوجوان ۱۳ساله‌ای اشاره کرد که در دوران جنگ و در زمان اسارت حاضر نشد با خبرنگار زن بی‌حجاب مصاحبه کند؛ امروز حضور جوانان در مساجد و مراکز دینی و همچنین ارتباط با اساتید و والدین انقلابی می‌تواند تأثیر بسزایی در افزایش بصیرت و بینش جوانان ما داشته باشد.

فرمانده سپاه شهرستان هامون تأکید کرد: حضرت امام (ره) و به‌تبع آن رهبر معظم انقلاب به جوانان بصیرت دادند، به‌گونه‌ای که در اسارت در مقابل دشمن چنان ایستادگی کردند تا جایی که موجب تحسین دشمن شدند، دستاوردهای این دو رهبر عالی‌قدر، پرورش مردانی همچون سید حسن نصرالله است که با رهبری طیف زیادی از مسلمانان در مقابل تهاجمات صهیونیسم ایستاده است.

پورشهابی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه خاصی به پویایی انقلاب اسلامی دارند و این انقلاب را رهبری می‌کنند، بنابراین دشمنان ما نخواهند توانست خدشه‌ای به آن وارد کنند.
 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdcjomev8uqeiyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما