کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در پی وزش باد شدید و مواج شدن دریا؛

هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی و سطح زرد دریایی صادر شد

17 بهمن 1401 ساعت 12:30

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی و سطح زرد دریایی در پی وزش باد شدید در استان خبر داد.


محسن حیدری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: از ظهر چهارشنبه تا عصر پنجشنبه ۲۰ بهمن شاهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت غرب تا جنوب غرب خواهیم بود که زاهدان، میرجاوه، تفتان، خاش، سراوان، سیب سوران، گلشن، مهرستان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: وزش باد در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود و باعث نفوذ گردوغبار به شمال استان و کاهش کیفیت هوا و اختلال در حمل‌ونقل خواهد شد که احتمال خسارت به گلخانه‌ها وجود دارد، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان و سقوط تابلو های تبلیغاتی در سطح شهر دور از انتظار نیست.

به گفته این مقام مسئول؛ در مناطق ساحلی و دور از ساحل در دریای عمان، پیش از ظهر پنجشنبه تا عصر جمعه ۲۱ بهمن با ورزش باد شدید با جهت غربی با سرعت حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و در مناطق فراساحل انتظار می‌رود ارتفاع موج بین ۲ تا ۳ متری برسد که باعث اختلال در فعالیت‌های دریایی می‌شود.

وی توصیه کرد: شهروندان از تردد غیرضروری پرهیز کرده، هنگام وزش باد از کار در ارتفاع و از عبور و مرور و پارک خودروها در کنار ساختمان‌های در حال ساخت و قدیمی خودداری شود، همچنین توقف در فعالیت‌های کویرنوردی و کوه‌نوردی به‌ویژه در منطقه تفتان و محافظت از گلخانه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

حیدری برای مناطق ساحلی نیز توصیه کرد تا از شنا در سواحل و تفریحات دریایی خودداری، و محدودیت و احتیاط در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی کوچک، برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم انجام شود.
 
انتهای خبر/ خ


کد مطلب: 156092

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/156092/هشدار-هواشناسی-سطح-نارنجی-جوی-زرد-دریایی-صادر

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir