تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۱
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان خبر داد:

اجرای اردوی راهیان پیشرفت در دانشگاه سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در طرح راهیان پیشرفت به اصفهان اعزام می‌شوند.
اجرای اردوی راهیان پیشرفت در دانشگاه سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، غلامرضا رضایی در نشست خبری اردوی راهیان پیشرفت با اصحاب رسانه بیان کرد: سازمان بسیج دانشجویی کشور طرح اردوی راهیان پیشرفت شهید فخری زاده را راه‌اندازی کرده که در قالب آن دانشجویان مختلف از دستاوردهای سایر استان‌ها در بخش‌های مختلف از جمله علم و صنعت و فناوری بازدید خواهند کرد.
 
وی افزود: این اردوها چند روزه و حتی یک هفته‌ای طول می‌کشد و دانشجویان با دستاوردهای علمی سایر استان‌های کشور آشنا می‌شوند.
 
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۲۲ بهمن ماه امسال اردوی راهیان پیشرفت دانشجویان سیستان و بلوچستان به استان اصفهان را خواهیم داشت، تصریح کرد: مرحله نخست این اردو به صورت برون استانی به مقصد استان هرمزگان انجام شده است.
 
وی بیان کرد: تحکیم هویت ملی، تقویت روحیه خودباوری و ما می‌توانیم، جلب توجه عموم جامعه به سمت پیشرفت‌های فناورانه، گسترش سطح جهاد علمی و معرفی دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی از جمله اهداف اردوی راهیان پیشرفت است.
 
رضایی اظهار کرد: رسالت دوم طرح اردوی راهیان پیشرفت برگزاری همایش و نمایشگاه‌ برای نمایش دستاوردهای علمی و صنعتی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف است.
 
وی خاطر نشان کرد: آنطورکه باید تاکنون نتوانسته‌ایم نتیجه دستاوردهای علمی و صنعتی دانشگاه‌های کشور را برای جوانان و جامعه تبیین کنیم و اردوی راهیان پیشرفت فرصت بسیار خوبی برای آشنایی جوانان با داشته‌های کشور عزیزمان در بخش‌های مختلف است.
 
مسوول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: بعد از ۲ سال تعطیلی دانشگاه‌ها دشمن تلاش کرد به جامعه و جوانان القا کند در کشور ما دانشگاه مرکز پیشرفت نیست و قرار نیست مباحث پیشرفت کشور در دانشگاه ارائه شود که با توجه به این موضوع شناخت ظرفیت‌های کشور و امید به آینده از اهداف راهیان پیشرفت برای ناکام گذاشتن دشمنان است.
 
ابوالفضل سرگزی افزود: در مرحله اول اردو ۴۰برادر و ۵۰خواهر به هرمزگان اعزام شدند و از دستاوردهای علمی و صنعتی این استان در بخش‌های مختلف بازدید کردند.
 
وی تصریح کرد: همچنین دانشجویان در مرحله دوم اردوهای برون استانی، ۲۲بهمن در سفر به اصفهان از صنایع خودکفایی در عرصه پزشکی و فولاد بازدید و با مسئولان و کارشناسان گفت‌وگو می‌کنند.
 
مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان تصریح کرد: جریان سازی پیشرفت باید در دانشگاه انجام شود و در راهیان پیشرفت ما به دنبال تربیت راهیان پیشرفت هستم.
وی استقبال دانشجویان از این اردوها را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: ۱۴۰۰ نفر دانشجو ثبت نامی برای حضور در راهیان پیشرفت داشته‌ایم.
 
انتهای خبر/ س
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdccseqss2bqps8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها