کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس روابط بین‌الملل مطرح کرد:

جمهوری اسلامی؛ بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید

18 بهمن 1401 ساعت 10:00

کارشناس روابط بین‌الملل گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید به حساب می‌آید.


مجتبی قزاق میری، مدرس دانشگاه و کارشناس روابط بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید، در دهه پنجم پیروزی خود، نه تنها در برابر براندازی‌های سخت، نرم و هوشمند دشمنان مقاومت کرده، بلكه توانسته است به دستاورد‌های قابل‌توجهی در عرصه‌های مختلف دست یابد.

وی افزود: آمار‌ها نشان می‌هد انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها رشد داشته، در این میان با این حاشیه که انتقاد، جوسازی و فضاسازی علیه انقلاب اسلامی هم بسیار است و بسیاری از افراد از بازگو کردن دستاورد‌های اجتماعی، اخلاقی، سیاسی خودداری می‌کنند.

کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته به پیشرفت‌های چشم‌گیری دست یافته است، تصریح کرد: امروز پیشرفت‌های علمی، عمرانی، نظامی و دفاعی در کشور نسبت به قبل از انقلاب مرهون خون شهدایی است که به خاطر همین انقلاب جنگیدند تا امروز همه در آرامش زندگی کنند.

وی با بیان اینکه ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان، کانون آرامش و ثبات است، گفت: در عرصه تولید علم و دستیابی به فناوری‌های نوین، صاحب رتبه، در پزشکی، صنایع نظامی و دانش‌های تخصصی نوین اعم از علوم فضایی، نانو و هسته‌ای در فضای نژادپرستی علمی و تحریم توانسته است به یک اقتدار علمی خیره‌کننده و بومی برسد.

قزاق میری ادامه داد: همه این‌ها در کنار دین‌داری، ولایتمداری و اتحاد و همبستگی ملی، ایران را به قدرت اول منطقه و تأثیرگذار در عرصه بین‌الملل تبدیل کرده است.

وی با اشاره به جریان رسانه‌ای و تبلیغاتی استکبار جهت تصویرسازی غلط و وارونه جلوه دادن از حقایق کشور در اذهان عمومی اذعان کرد: برای جلوگیری از این موارد لازم است مجاهدان بصیر انقلاب اسلامی، پُربارتر و معنوی‌تر، معنا و مضمون شجره طیبه انقلاب اسلامی را تشریح کنند و با اقدامات فرهنگی و فکری، مجاهدت در میدان «جهاد تبیین» را دنبال کنند.

کارشناس روابط بین‌الملل افزود: امسال ضرورت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن هر سال بیشتر احساس می‌شود، چرا که پیشرفت‌های روزافزون ایران، بر دشمنی‌های دشمنان علیه کشور می‌افزاید.

به گفته این کارشناس، دشمن باید در این گردهمایی‌ها بفهمد مردم ایران پس از گذشت سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مردم بر سر اعتقاداتشان‌ایستاده‌اند.

قزاق میری گفت: حرف امروز این مردم با حرف شهدا یکی است و چه از نظر شعار، چه از نظر شعور و چه در عمل مقاوم‌تر از گذشته پای انقلاب و دستاورد‌های آن‌ایستاده‌ایم.

وی حضور باشکوه مردم را نشانه‌ای از همراهی با نظام و انقلاب دانست و تأکید کرد: دشمن باید بداند ما همچنان بر سر آرمان‌ها امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب‌ایستاده‌ایم و پیوندمان با اسلام همواره مستحکم است.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 156122

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/156122/جمهوری-اسلامی-بزرگ-ترین-مردمی-ترین-انقلاب-عصر-جدید

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir