ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> بساط آبرسانی سیار از روستاهای مرکزی چابهار جمع خواهد شد | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد:

بساط آبرسانی سیار از روستاهای مرکزی چابهار جمع خواهد شد

جهش ۱۰۰ درصدی شاخص آبرسانی در انتظار کلیه روستاهای چابهار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از رفع محرومیت آبی ۵۸ روستای بخش مرکزی شهرستان چابهار با اجرای طرح آبرسانی برای اتصال این روستاها به آب پایدار سد زیردان تا سال آینده خبر داد.
بساط آبرسانی سیار از روستاهای مرکزی چابهار جمع خواهد شد
علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به روند عملیات اجرایی این طرح مهم که در سال جاری آغاز شد، بیان کرد: باتوجه‌به اینکه بخش اعظمی از مسیر اجرای پروژه خط انتقال از لاتیدان به روستاهای بخش مرکزی چابهار، از مسیر صعب‌العبور و کوهستانی عبور می‌کند، ۶ دستگاه بیل مکانیکی مجهز به چکش هیدرولیکی عملیات حفاری و بازگشایی مسیر را انجام می‌دهد.

وی افزود: سختی کار سبب شد برای تسریع در پیشرفت پروژه حداکثر ۴ دستگاه بیل مکانیکی و یا ماشین‌آلات راه‌سازی دیگر به پروژه اضافه شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران و مجتمع‌‌های آبرسانی روستایی و جهاد آبرسانی تکمیل خواهد شد، ادامه داد: در راستای اجرای این خط انتقال، شبکه‌های توزیع و خطوط فرعی کلیه روستاهای بخش مرکزی در قالب جهاد آبرسانی در حال اجراست.

وی حجم عملیات اجرایی این پروژه را بیش از ۳۰ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح، کلیه روستاهای بخش مرکزی به سد زیردان متصل و از نعمت آب پایدار برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه روستاهای بخش مرکزی شهرستان چابهار آبرسانی سیار می‌شوند و سرعت تکمیل طرح جهت رساندن آب پایدار به مردم، برای ما حائز اهمیت است، گفت: با اجرای خطوط انتقال و تکمیل شبکه توزیع شاخص بهره‌مندی به ۱۰۰ درصد خواهد رسید که این مهم در سال ۱۴۰۲ صورت خواهد گرفت.

قاسمی اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه خط انتقال لاتیدان به طول بیش از ۳۰ کیلومتر که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شد، بساط آبرسانی سیار از کلیه ۵۸ روستای بخش مرکزی چابهار جمع خواهد شد و بیش از ۳۵ هزار نفر از اهالی روستاهای حاشیه این شهرستان از آب پایدار سد زیردان بهره‌مند خواهند شد.

لینک‌های مرتبط:
 

۲۱ هزار نفر از جمعیت شهری سیستان و بلوچستان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند

 

زنگ بحران کم آبی در فقیرترین استان کشور به صدا در آمد/فاجعه خشکسالی تشنه مدیریت مصرف

 

اتمام مطالعات آبرسانی به ۹۲۴ روستای سیستان و بلوچستان

 

تنش آبی ۲۵ شهر و ۱۵۰۰ روستا چگونه مدیریت شد؟



انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdchk-nzx23nmzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما