تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۴۴
در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور مطرح شد:

تحلیل عوامل تأثیرگذار در کیفیت‌بخشی به حوزه‌های علمیه خواهران

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان به تحلیل عوامل تأثیرگذار در کیفیت‌بخشی به حوزه‌های علمیه خواهران پرداخت.
تحلیل عوامل تأثیرگذار در کیفیت‌بخشی به حوزه‌های علمیه خواهران
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در دیدار رئیس حوزه‌های علمیه خواهران کشور تدوین طرح پنج‌ساله حوزه‌های علمیه خواهران را کاری مهم عنوان کرد و گفت: تدوین طرح و فرهنگ‌سازی جهت اجرای آن در سطح کشور باتوجه‌به فرهنگ‌ها و توانمندی‌های متفاوت سخت است؛ اما امیدواریم برش‌های استانی آن نیز تهیه و با تلاش و همت عملیاتی شود.

امام‌جمعه زاهدان افزود: پیگیری امور حوزه‌های علمیه از محورهای مهم کاری بنده بوده و معتقدیم اگر در این زمینه کار به‌خوبی صورت گیرد آثار آن نیز تأثیرگذارتر و ماندگار‌تر است.

آیت‌الله محامی تصریح کرد: پیگیری فعالیت‌های حوزوی در بخش برادران مطلوب بوده؛ اما متأسفانه در بخش خواهران چه از جانب مرکز و چه از جانب استان پیگیری خاصی برای پیشبرد فعالیت‌ها و حل مشکلات صورت نگرفته هرچند گام‌‌هایی روبه‌جلو برداشته شد؛ اما ادامه پیدا نکرد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های علمیه به دنبال پرورش طلاب شایسته هستیم و برای این کار باید در دروس اصلی حوزه اساتید ثابت و باکیفیت را دعوت کرده و در استان مستقر کنیم و خلأ باقیمانده را نیز از طریق تعامل با حوزه‌های علمیه برادران و اساتید دانشگاه پر کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اذعان کرد: پرداختن به محتوا از اصول مهم در حوزه‌های علمیه است که در بخش برادران تا حدودی ورود کرده‌ایم و باید در حوزه علمیه خواهران نیز در این جهت ورود کنیم که تأمین اساتید و ارائه متون لازمه کار است.

امام‌جمعه زاهدان گفت: ارزیابی سطح علمی طلاب از طریق برگزاری آزمون‌های هماهنگ در سطح استان و سطح کشور قابل‌برنامه‌ریزی است.

وی افزود: یکی از ایرادات کار این است که تعداد طلاب مطلوب اما مدرسی از میان خود آن‌ها تربیت نشده که در این جهت با برگزاری دوره‌های تربیت‌مدرس به دنبال تأمین اساتید از میان خود طلاب هستیم تا در بلندمدت نیازهای خود را تأمین و در کنار این اساتید نیز از اساتید شاخص اعزامی مستقر نیز استفاده کنیم تا ضعف اساتید ما را نیز پوشش دهند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: از جمله پیشنهادها بنده در جمع اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها اعزام دانشجویان جهت تحصیل در سایر مناطق کشور جهت ارتقای علمی و فرهنگی و سپس بازگشت به استان است و این کار باید در حوزه‌های علمیه نیز صورت گیرد.

امام‌جمعه زاهدان بر لزوم تعامل بین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تأکید کرد و گفت: معمولاً طلاب خواهر از همت بیشتری برخوردار هستند و از طرف دیگر نیز نقش مهمی در تربیت خانواده را بر عهده دارند که از حیث تعلیم‌وتربیت نیازمند سرمایه‌گذاری جدی و نظارت‌های کیفی هستند.

وی ادامه داد: بخش بعدی کار تأمین زمینه‌های اشتغال است که در سطح استان تا حدودی مطلوب بوده و باید تلاش شود تا طلبه‌هایی که در ادارات مختلف جذب می‌شوند ارتباط آن‌ها با حوزه حفظ شود و برای آن‌ها دوره‌های مختلف به‌صورت ماهانه و فصلی برگزار کنید.

آیت‌الله محامی گفت: تعداد مبلغان خواهر در سطح استان زیاد است و باید با ایجاد شبکه‌های تبلیغی از این ظرفیت به‌خوبی استفاده شود.

وی تشریح کرد: تشکیل کارگروهی متشکل از افراد با نگاه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجرایی، تربیتی و محتوایی در استان جهت مصوب نمودن طرح‌ها و سپس ارائه آن به مرکز کشور نیز تا حدود زیادی مطلوب واقع خواهد شد.

همچنین در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور از تصویب اولین برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و گفت: این برنامه در نظام جامع تعلیم‌وتربیت دیده شده است.

وی بر لزوم اهتمام حوزه‌های علمیه در تعلیم‌وتربیت تأکید کرد و افزود: امید داریم بتوانیم طرح برنامه پنج‌ساله جامع تعلیم‌وتربیت را در حوزه‌های علمیه خواهران کشور با رشته‌های متنوع در موعد مقرر عملیاتی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به جایگاه مدارس علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک نماینده ولی‌فقیه در استان شاهد به‌روز نمودن مهارت‌های لازم در رشته‌های مختلف و پویایی بیشتر مدارس علمیه خواهران این منطقه باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfvvdy1w6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما