کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

بزرگ‌ترین قرارداد طرح آبرسانی روستایی کشور به نام سیستان و بلوچستان رقم خورد

عملیات احداث مخزن ذخیره آب شرب شهر بمپور آغاز شد

19 بهمن 1401 ساعت 9:47

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات احداث مخزن ذخیره آب شرب شهر بمپور به ارزش قرارداد ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: بزرگ‌ترین قرارداد طرح آبرسانی روستایی کشور به نام این استان رقم خورد.


به گزارش عصرهامون، علیرضا قاسمی در آئین آغاز این سازه زیربنایی، بیان کرد: احداث این مخزن به ظرفیت ۵۰۰۰ مترمکعب برای تأمین و ذخیره آب شرب جمعیت شهر بمپور تا افق سال ۱۴۳۰ پیش‌بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه شهرستان بمپور دارای سه شهر، چهار دهستان و ۳۸ روستا است، افزود: از مجموع این تعداد روستا، ۲۸ روستا که ۹۶ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود دارای شبکه آبرسانی هستند.
 
این مقام مسئول با اشاره به ثمرات اقداماتی که طی دو سال اخیر در سطح شهرستان صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد: در تابستان سال ۱۴۰۲ وضعیت آب در بالاترین حد پایداری قرار گیرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به ارتقای سطح کیفی و کمی آب شرب روستاهای کشور، گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تشکیل شورای جهاد آبرسانی، برنامه‌ریزی برای ارتقای شاخص آبرسانی روستایی کشور به بالای ۹۰ درصد طی سی ماه در دستور کار قرار گرفت.
 
قاسمی با بیان اینکه این طرح برای آبرسانی به  ۷۱۳۵ روستا باارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)  در حال اجراست، افزود: ۲۵ درصد اعتبارات این طرح با اعتبار ۵ هزار میلیارد تومان، برای آبرسانی به ۱۷۵۱ روستا متعلق به سیستان و بلوچستان است که نیروی زمینی سپاه قدس استان به‌عنوان معین عملیات اجرایی طرح را بر عهده دارد.
 
به گفته وی، بزرگ‌ترین قرارداد طرح آبرسانی روستایی کشور به نام سیستان و بلوچستان رقم خورد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: از اردیبهشت سال جاری تا کنون بیش از ۸۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در سطح استان انجام شده و قرار است ظرف مدت سی ماه ۳۵۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری، احداث مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ و ایجاد منابع تأمین آب جدید صورت گیرد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان بیان کرد: آبرسانی به ۶۰۰ روستا از محل منابع ملی طی هفته گذشته به تصویب رسید. همچنین تأمین آب ۵۰۰ روستا نیز با مشارکت مجمع خیران وزارت نیرو از دیگر برنامه‌های وزارت نیرو برای رفع تنش آبی و آبرسانی به بیش از ۲۸۰۰ روستای این استان است.

انتهای خبر/ خ


کد مطلب: 156170

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/156170/بزرگ-ترین-قرارداد-طرح-آبرسانی-روستایی-کشور-نام-سیستان-بلوچستان-رقم-خورد

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir