تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۸
رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: خرافات و باورهای اشتباه در مورد حیات‌وحش متأسفانه باعث به‌خطرافتادن جان برخی از حیوانات می‌شود.
وقتی خرافات، جان یک حیوان بی‌گناه را می‌گیرد!
ام‌البنین محمدپور در گفتگو با عصرهامون با بیان اینکه خرافات و باورهای اشتباه در مورد حیات‌وحش در بیشتر نقاط کشور شنیده و دیده می‌شود بیان کرد: این باورها چه ریشه در عادت‌های گذشته داشته باشد و چه حاصل ناآگاهی و سودجویی عده‌ای فرصت‌طلب، آنچه مشخص است حیوانات قربانی این خرافه‌ها هستند.
 
وی افزود: یکی ازاین‌گونه‌هایی که از شر این خرافات در امان نمانده، کفتار است، در فرهنگ عامه خاورمیانه و آسیا ویژگی‌های خاصی به کفتار راه‌راه نسبت‌داده‌شده به‌گونه‌ای که معتقد به قدرت جادویی برای اعضای بدن این‌گونه هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش محیط‌زیست استان تصریح کرد: جسد بی‌جان یک قلاده کفتار در محدوده تالاب هامون در حالی مشاهده شد که نشان از کشتن این حیوان جهت استفاده‌های خرافاتی دارد.

محمدپور خاطرنشان کرد: کفتار از جمله گونه‌های جانوری است که در اکثر زیستگاه‌های استان پراکنش دارد، یکی از این زیستگاه‌ها شمال استان و در محدوده تالاب بین‌المللی هامون است که در سنوات گذشته در پی وقوع خشکسالی‌های پیاپی این‌گونه در این مناطق کمتر دیده شده و یا حتی در برخی زیستگاه‌ها اصلاً مشاهده نشده است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش از عموم مردم آگاه استان خواست ضمن عدم توجه و اعتقاد به هرگونه خرافه و باورهای اشتباه در مورد گونه‌های جانوری، به حفظ جان حیات‌وحش استان کمک و در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف، مراتب را از طریق سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.
 
 
انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcbz0b8arhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما