کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با امضای قرارداد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با شرکت توسعه پتروشیمی مکران؛

۲۵ حرفه آموزش مهارتی در چابهار ارائه می‌شود

استقرار دبیرخانه قرارگاه مهارت‌آموزی توسعه در سواحل مکران

19 بهمن 1401 ساعت 10:42

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با شرکت توسعه پتروشیمی مکران با ارائه آموزش برای ۶۸۰ نفر در ۲۵ حرفه آموزشی برنامه‌ریزی‌شده است.


جلیل شهریاری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: پیوند آموزشی و پژوهشی فی‌مابین صنعت و مهارت و پیوند بخش خصوصی و دولتی باعث می‌شود ظرفیت آموزش و مهارت مردمی شود.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و شرکت پتروشیمی نگین مکران نهال آموزش و اشتغال افراد بومی در ایام‌الله دهه مبارک فجر کشت و نهادینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: در فاز اول همکاری به‌منظور تربیت نیروی بومی، تعداد ۶۸۰ نفر قالب هزار ۲۰۰ نفر دوره، مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند.

آموزش و تربیت نیروهای بومی از دغدغه‌های اصلی شرکت پتروشیمی مکران است

 شهسواری، قائم مقام مدیرعامل شرکت پتروشیمی توسعه نگین مکران در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: سیاست‌های شرکت پتروشیمی نگین مکران هم‌زمان با طراحی‌های صنعتی و فنی، مسئولیت اجتماعی، آموزش و تربیت نیروهای بومی از دغدغه‌های اصلی است.

وی افزود: با افزایش تخصص در بخش دانشگاه، آموزش‌وپرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای و توسعه همه‌جانبه این بخش‌ها نیاز به آموزش و ارتقا سطح مهارت دارد و شرکت پتروشیمی با علم به این کار و مطالعه دقیق و راهبردی و با برنامه منظم و منسجم در بخش توسعه، آموزش و مهارت گام برداشته است.

 استقرار دبیرخانه قرارگاه مهارت‌آموزی توسعه سواحل مکران

محمدرضا شاه‌پسند، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ضمن تشکر از مدیران هلدینگ پتروشیمی نگین مکران جهت تعاملات آموزشی و پژوهشی فی‌مابین و انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین خواستار استقرار دبیرخانه قرارگاه مهارت‌آموزی توسعه سواحل مکران را در فرمانداری شهرستان چابهار را داشت.

وی یکی از دغدغه‌های رئیس‌جمهور را آموزش و اشتغال عنوان کرد و گفت: یک میلیون نفر ایجاد شغل و اشتغال به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای محول شده و این موضوع از چند منظر دارای اهمیت است.

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ایجاد مهارت، تعلیم و ترمیم مهارت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تنوع و تکثر در ایجاد رشته‌های آموزشی و گسترش مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی و گسترش آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای و حرکت به‌سوی مهارت‌های نرم و اصول بنگاه‌داری و مهارت‌های کارآفرینی در صدد کاهش آسیب‌های اجتماعی و مهارت منجر به اشتغال گام بر می‌دارد.

انعقاد قرارداد آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با شرکت توسعه پتروشیمی مکران با حضور معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیرکل دفتر نظارت و بهسازی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، کارشناسان پتروشیمی نگین مکران و مسئولان شهرستان چابهار انجام شد.

انتهای خبر/ ف


کد مطلب: 156175

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/156175/۲۵-حرفه-آموزش-مهارتی-چابهار-ارائه-می-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir