تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۲
با پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل‌توجهی در توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در سطح کشور صورت گرفت.
رشد حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، به برکت نظام جمهوری اسلامی زن مسلمان در حوزه‌های مختلف جامعه تأثیرگذار و نقش‌آفرین است، تربیت بانوان مؤمن و کارآمد و گسترش فرهنگ دینی و مذهبی در بین اقشار جامعه به‌ویژه بانوان از برکات حوزه‌های علمیه خواهران است.

حوزه‌های علمیه چه حوزه برادران و چه حوزه خواهران در شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پیش‌گام بودند و در جهت‌دهی حرکت مردمی بسیار نقش داشتند.

در آن دوران هنوز حوزه‌های علمیه خواهران به شکل فعلی نبود و مکتب‌خانه‌هایی زیر نظر بزرگان و اساتید حوزه بود که خانم‌ها در آن درس می‌خواندند که بسیاری از آن‌ها در جریان انقلاب و بعد از انقلاب اثرگذار بودند و نقش داشتند.

حضور گسترده و تأثیرگذار مبلغان طلبه خواهر در عرصه‌های گوناگون و امکان تحصیل حضوری تمام‌وقت، نیمه‌وقت، غیرحضوری و مجازی برای طلاب خواهر نشان از ارزشمندبودن مقام زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیر حوزه‌های علمیه بانوان کشور در سفر به سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح مدرسه علمیه خواهران فاطمه زهرا زاهدان با بیان اینکه همه امکاناتی که در حال حاضر در عرصه تحصیل و حضور اجتماعی بانوان وجود دارد، به برکت انقلاب اسلامی است بیان کرد: در حال حاضر ۵۰۰ واحد علمی و تحقیقی در حوزه بانوان در سراسر کشور فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فاضل افزود: در حال حاضر ۶۰ هزار طلبه در سه مقطع سطح دو، سطح سه و چهار در حوزه‌های علمیه سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

وی از تصویب اولین برنامه پنج‌ساله حوزه‌های علمیه کشور خبر داد و افزود: این برنامه در نظام جامع تعلیم‌وتربیت دیده شده است.
 
فاضل بر لزوم اهتمام حوزه‌های علمیه در تعلیم‌وتربیت تأکید کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم طرح برنامه پنج‌ساله جامع تعلیم‌وتربیت را در حوزه‌های علمیه خواهران کشور با رشته‌های متنوع در موعد مقرر عملیاتی کنیم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به جایگاه مدارس علمیه خواهران سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: امیدواریم در استان شاهد به‌روز نمودن مهارت‌های لازم در رشته‌های مختلف و پویایی بیشتر مدارس علمیه خواهران این منطقه باشیم.

حجت‌الاسلام عرب خالص مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستان و بلوچستان با اشاره به افتتاح حوزه علمیه خواهران فاطمه زهرا در ایام‌الله دهه فجر افزود:  این مدرسه علمیه با زیر بنای هزار و ۱۰۰ متر و در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۷۰۰ متر که توسط مسکن و شهرسازی تحویل حوزه علمیه شده است.

وی افزود: تأمین بخشی از هزینه ساخت این مدرسه علمیه با مشارکت و کمک خیران صورت‌گرفته است.
 
انتهای خبر/
 
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdcd590f9yt0kf6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما