تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۳
رئیس سازمان خصوصی‌سازی از وجود 65 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور خبر داد و گفت: قرار نیست حتی یک ریال از عواید ناشی از مولدسازی دارایی‌های دولت صرف هزینه جاری شود.
یک ریال هم از عواید مولدسازی‌ خرج جاری نمی‌شود/ 65 هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام داریم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازخبرگزاری فارس؛ حسین قربان‌زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری خود در محل خبرگزاری مهر در مورد مولدسازی دارایی‌ها اظهار داشت: در حال حاضر 65 هزار پروژه نیمه تمام در کشور داریم که از این تعداد 60 هزار پروژه استانی و 5 هزار طرح ملی است که برای تکمیل طرح‌های ملی نیاز به 1.3 میلیون میلیارد تومان اعتبار است، در حالی که در بودجه سال آینده فقط 102 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی - ملی درنظر گرفته شده است. همچنین برای طرح‌های استانی 85 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که این رقم برای تکمیل 60 هزار طرح استانی بسیار ناچیز است.
وی گفت: کل بودجه عمرانی در سال آینده 320 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. همچنین 108 هزار میلیارد تومان هم برای فروش اموال غیرمنقول دولت در لایحه بودجه درنظر گرفته شده است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تأکید بر اینکه قرار نیست حتی یک ریال از عواید ناشی از مولدسازی دارایی‌های دولت صرف هزینه جاری شود، گفت: همه منابع مولدسازی صرف طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و برای رونق تولید و اشتغال می‌شود.
قربان‌زاده‌ افزود: در طرح مولدسازی اولاً به رونق طرح‌های عمرانی، ثانیاً آزادسازی اماکن و اراضی دولتی، ثالثاً طرح نجات شرکت‌های زیان‌ده دولتی و رابعا به طرح تجمیع و بهینه‌سازی در فضای اداری کشور اشاره شده است.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در توضیح طرح آزادسازی اماکن و اراضی دولتی اظهار داشت: برخی از این اماکن در راستای وظایف ذاتی یک دستگاه اجرایی نیست و باید در قالب صندوق ملی املاک و مستغلات قرار گیرد و کسانی که واحدهای این صندوق را خریداری می‌کنند، هم از تورم بخش ملک بهره‌مند می‌شوند و هم از عایدات اجاره و درآمد این املاک استفاده می‌کنند.
قربان‌زاده همچنین در مورد طرح نجات شرکت‌های زیان‌ده دولتی گفت: برخی از این شرکت‌ها با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند که امکان برگزاری مزایده و مناقصه ندارند، اما در عین حال دارایی‌های ثابتی دارند که می‌توانند در قالب مولدسازی از آن استفاده کرد.
وی همچنین در توضیح طرح تجمیع فضاهای اداری بیان داشت: برخی از دستگاه‌های دولتی، ساختمان‌های پراکنده زیادی در شهرها و موقعیت‌های مناسب تجاری و جغرافیایی شهر دارند که با تجمیع آن ادارات، ساختمان‌های اداری آزاد می‌شود و طرح مولدسازی در راستای افزایش بهره‌وری از دارایی‌های ثابت دستگاه‌های دولت خواهد بود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد مصوبه طرح مولدسازی دارایی‌ها گفت: این مسئله از سال 97 مطرح بود و در 3 جلسه سران قوا بررسی شد و در نهایت بعد از تصویب در جلسه 67 شورای عالی سران قوا در تاریخ 21 آبان سال جاری به تأیید مقام معظم رهبری رسید.
وی همچنین اظهار داشت: از 7 آذر سال جاری آئین‌نامه اجرای مولدسازی به دستگاه‌ها اجرا شد و در 21 دی‌ماه سال جاری آئین‌نامه اجرایی به تصویب هیأت هفت نفره رسید و مصوبه سران قوا به خاطر منافع بخش‌های غیردولتی از حالت طبقه‌بندی خارج و از طریق سایت سازمان خصوصی‌سازی و صدا و سیما به اطلاع عموم رسید.
قربان‌زاده گفت: در مرحله اول 920 ملک شامل 520 ملک در وزارت آموزش و پرورش و 470 ملک وزارت جهاد کشاورزی و در مجموع 920 ملک به عنوان املاک مازاد معرفی شد که البته هنوز فرایند مولدسازی این املاک آغاز نشده است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcewp8zvjh8nni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما