تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۵
وقتی آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار باشد؛

رفع وابستگی سیستان و بلوچستان به نیروی ماهر تعمیر خودرو‌های خارجی

ارائه آموزش‌های مهارتی، سیستان و بلوچستان را از اعزام تعمیرکاران به خارج از استان بی‌نیاز کرد.
رفع وابستگی سیستان و بلوچستان به نیروی ماهر تعمیر خودرو‌های خارجی
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، تقویت بخش‌های مهارتی حرفه‌آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار یک ضرورت است و مهارت‌آموزی برای افزایش توانمندسازی نیروی انسانی جهت ورود به بخش‌های مختلف اقتصادی انجام می‌شود.

به اعتقاد کارشناسان حل مشکل اشتغال کشور بدون آموزش نیروی کار متخصص و ماهر امکان‌پذیر نیست و ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش مؤثری در اشتغال‌پذیری و ورود آن‌ها به بازار کار دارد.

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از جمله ضروریات رشد و توسعه اقتصاد برای تأمین نیروی انسان ماهر و کارآمد نقش مهمی دارد.

از نگاه کارشناسان بازار کار، یکی از دلایل بیکاری در
جامعه فقدان مهارت مورد نیاز بازار کار از سوی فارغ التحصیلان و جویندگان کار است و بر همین اساس ارائه آموزش‌های مهارتی متناسب با نیاز بازار و رشته دانشگاهی فارغ التحصیلان نقش مهم و بسزایی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای دانش اموختگان دارد.

فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با ارائه آموزش‌های مهارتی و محیط کار واقعی با آموزش‌های مهارتی تعمیر خودرو‌های سبک خارجی، این استان را برای اعزام تعمیرکاران به خارج از استان بی‌نیاز کرده است.

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مؤثرترین عوامل کاهش بیکاری و رونق اشتغال است

جلیل شهریاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مؤثرترین عوامل کاهش بیکاری و رونق اشتغال است، بیان کرد: از اولویت مهم و اساسی کشور ایجاد اشتغال است که بدون آموزش و تربیت نیروی ماهر این امر میسر نخواهد شد.

وی با اشاره به نقش مهم
و مؤثر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای در زمینه اشتغال افزود: در کشور‌های پیشرفته و صنعتی دنیا آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی نظام آموزشی آن کشور قرار گرفته و به این آموزش‌ها توجه خاصی می‌شود.

۴۴۶ مجوز آموزش در محیط کار واقعی در سال جاری صادر شد

شهریاری تصریح کرد: گروه‌های هدف مختلف جامعه در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در حال آموزش و مهارت‌آموزی هستند و در سال جاری ۴۴۶ مجوز آموزش در محیط کار واقعی صادر شده که ۲ هزار و ۹۹۸ نفر در این محیط‌ها آموزش لازم را دیده‌اند که بیش از ۹۰ درصد آنان وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به آموزش‌های مهارتی در حوزه تعمیر خودرو‌های سبک خارجی اذعان کرد: در حوزه تعمیر خودرو‌های سبک خارجی رفع وابستگی به اعزام تعمیرکاران به خارج از استان ایجاد شده و علاقمندانی که قصد فراگرفتن آموزش‌های
مهارتی تعمیر خودرو‌های سبک خارجی را دارند، برای گذراندن این دوره‌های آموزشی از سراسر استان به زاهدان اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان سربازان یکی دیگر از گروه هدف این اداره کل عنوان کرد و ادامه داد: در سال جاری تاکنون هفت هزار و ۵۰۰ نفر سرباز در پادگان‌ها آموزش‌های مهارتی را فرار گرفته‌اند.

وی افزود: زندانیان به عنوان دیگر گروه هدف آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان هستند که تاکنون هزار و ۵۰۰ زندانی دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را سپری کرده‌اند.

شهریاری گفت: در حوزه روستایی و عشایر هزار و ۶۰۰ نفر، صنعت و اصناف هزار و ۳۰۰ نفر، ۵۲۰ نفر از معتادین بهبود یافته و ۲ هزار و ۱۰۸ نفر در حوزه اصناف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های بحث رفع بیکاری و اشتغال پایدار در دولت سیزدهم، آموزش‌ها در محیط کار واقعی با استفاده از ظرفیت بازار و اصناف است.


انتهای خبر/ ف https://asrehamoon.ir/vdcfmvdyew6dtva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما