تاریخ انتشار :جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۱۳
رئیس سازمان شیلات گفت: آبزیان به‌عنوان یک غذای فراسودمند می‌توانند در سلامتی نقش‌آفرینی کنند.
غذای فراسودمند
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازخبرگزاری فارس؛ سید حسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران در پنجمین همایش بین المللی پروبیوتیک و غذاهای فراسودمند گفت:آبزیان به عنوان یک غذای فراسودمند طبیعی می تواند در تامین سلامتی نقش آفرینی کنند و یک نقطعه عطفی باشند.
وی ادامه داد: در دو محور این همایش یکی در حوزه دامپزشکی که بحث تولید است و یکی در حوزه پزشکی که به عنوان غذای سالم  است بسیار اهمیت دارد.
 حسینی بیان کرد :همانطور که می دانید دنیا در حوزه آبزی پروری به ویژه چند دلیل رشد بسیار چشمگیری داشته است .
وی اضافه کرد: 214 میلیون تن تولید آبزیان  در دنیا  است و 2020 رکورد 136 میلیون تنی آبزی پروری اتفاق افتاد و در حوزه خوراکی بیش از 600 تا گونه ماهی پرورش داداه می شود و  در حوزه ماهی های زینتی بیش از2700 گونه در دنیا پرورش داده می شود ولی در ایران حوزه خوراکی بیش از 20 گونه و در حوزه ماهی های زینتی بیش از200  گونه پرورش داده می شود؛  پس فاصله بسیار زیادی داریم .
وی  اظهار کرد : درحوزه آبزی مصرف متوسط سرانه مصرف دنیا حدودا ۲۰.۷کیلو گرم و در ایران حدود ۱۳.۸ کیلو گرم است. این هم به لحاظ نقش آفرینی غذای سالم در سفره مردم ، نشان می دهد که باید یک کار جدی و ملی کرد . 
رئیس سازمان شیلات ایران گفت : با توجه محدودیت های صید و صیادی ، در بحث آبزیان نیز اگر ما بخواهیم غذای سالم و سهم آفرینی خودش را در سفره مردم بازی کند حتما استراتژی ما در حوزه آبزی پروری خواهد بود .
حسینی ادامه  داد : در بحث امنیت غذایی همانطور که می دانید توجه به تنش های آبی که در کل دنیا به ویژه در کشورر ما وجود دارد. برای تولید یک کیلو گوشت گوساله 15 هزار و 500 لیتر  آب را باید در نظر گرفت . برای تولید یک کیلو گوشت مرغ 8800 لیترو برای آبزیان 400 الی ۹۰۰ لیتر آب نیاز است. 
رئیس سازمان شیلات ایران افزود : اگر به لحاظ گازهای گلخانه ای بخواهیم نگاه کنیم آن چیزی که مطرح است این است که ما باید به سمت  حوزه تولید آبزیان  برویم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcepp8zzjh8nvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما