تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به استان خبر داد.
احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به سیستان و بلوچستان
غلامحسین تیموری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در حال حاضر ملخ صحرایی در جنوب عربستان و یمن در فاز مهاجر قرار دارد و بنابه هشدارهای سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در اردیبهشت‌ماه سال آینده وجود دارد.

وی افزود: ‌بیشتر این هجوم به سمت استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان خواهد بود.

این مسئول ادامه داد: باتوجه‌به میانگین نرمال بارش از اسفندماه امسال تا خرداد سال ۱۴۰۲ و احتمال ورود مجدد ملخ صحرایی به کشور و استان، ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم موردنیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.

تیموری تصریح کرد: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان‌های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده‌بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به رقم ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار رسیده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه‌وبودجه استان و سازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه‌اندازی شده و جهت تجهیز کامل نیاز به مساعدت مقامات استانی و کشوری دارد.

انتهای خبر/ خ
  https://asrehamoon.ir/vdcai0n6649nme1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما