کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیش از ۱۳۰۰ مدرسه در سیستان و بلوچستان آماده پذیرش مسافران نوروزی است

18 اسفند 1401 ساعت 16:47

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از آمادگی بیش از هزار و ۳۰۰ مدرسه برای پذیرش مسافران نوروزی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، داود ذوالفقاری در سومین جلسه ستاد اسکان نوروزی آموزش‌وپرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سال گذشته ۱۰ ستاد با ۱۰۹ پایگاه و هزار و ۲۰۰ مدرسه برای اسکان نوروزی آماده‌سازی شد و ۴۸ هزار و ۷۲۱ نفرروز در این اماکن اسکان داده شدند. 

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در نوروز ۱۴۰۲ جمعیت مسافران ۲ تا ۳ برابر افزایش یابد، افزود: امسال تعداد ستادهای اسکان استان به ۱۱ ستاد افزایش‌یافته و هزار و ۳۰۰ مدرسه نیز آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را خواهند داشت.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در کنار مدارس، تمامی خانه‌های معلم موجود در استان، اردوگاه‌ها، مجتمع شهید بهشتی زاهدان و سایر فضاهای موجود برای اسکان مسافران نوروزی پذیرش خواهند داشت.

وی زاهدان، ایرانشهر و چابهار را از مبادی اصلی ورود مسافران به سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: مقصد نهایی حدود ۹۵ درصد مسافران نوروزی چابهار خواهد بود؛ بنابراین برنامه زیری لازم برای اسکان مناسب مسافران در جنوب استان بسیار ضروری است.
 

انتهای خبر/ خ


کد مطلب: 157605

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/157605/بیش-۱۳۰۰-مدرسه-سیستان-بلوچستان-آماده-پذیرش-مسافران-نوروزی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir