تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آسیب به دانش‌آموزان و ایجاد احساس ناامنی در بین خانواده‌ها مهم‌ترین هدف دشمن در ایجاد مسمویت‌های سریالی دانش‌آموزان است.
مسمویت سریالی دانش‌آموزان نمونه‌ای از جنگ ترکیبی دشمن/ برای تأمین آب منطقه سیستان در کنار حقابه راهکار‌های دیگر هم دنبال شود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان بیان کرد: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی بندگی خدا، دل بریدن از دنیا و به کارگیری علم و دانش و زندگی خوب و پرهیزکارانه است.

امام جمعه زاهدان به قرائت، ترجمه و بیان نکاتی بر گرفته از فراز ۲۷ دعای مکارم اخلاق در صحیفه سجادیه پرداخت و افزود: امام سجاد(ع) در این فراز به ما آموزش می‌دهد که باید از همه فرصت‌ها از جمله سلامتی، آرامش و دانش به درستی و به دور از افراط و تفریط و در راه بندگی خداوند متعال استفاده کنیم زیرا بندگی خدا تنها منحصر در نماز، روزه، حج و زکات نیست و هر فعالیتی که برای خداوند و در راه اطاعت او انجام گیرد کار خیر و به نوعی بندگی خداوند متعال است.

وی ادامه داد: پیام دوم در این فراز این است که به ما توجه می‌دهد که هر کدام از این نعمت‌ها ممکن است دچار آسیب و فرصت تبدیل به تهدید شود و اگر از نعمت خداوند متعال به درستی استفاده نکنیم نعمت تبدیل به عذاب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت: یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تقویت مساجد به عنوان پایگاه‌های‌ایمان و فرهنگ و تلاش برای گسترش فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت می‌باشد.

امام جمعه زاهدان از عوامل برگزاری جشن‌های نیمه شعبان قدردانی کرد و افزود: ماه شعبان در حال اتمام است و ماه بزرگتری در پیش داریم که باید به خود آمده و برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده شویم.

آیت‌الله محامی ضمن تبریک هفته سربازان گمنام امام زمان بیان کرد: امنیت ضروری‌ترین نیاز یک جامعه و زیربنای هر توسعه‌ای از جمله توسعه سیایی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی است و همه کسانی که در راستای تأمین امنیت تلاش می‌کنند در تمامی این توسعه‌ها تأثیرگذار هستند.

وی گفت: سالروز تأسیس بنیاد شهید و روز بزرگداشت شهدا را در پیش داریم شهدایی که نه تنها امنیت بلکه عزت، استقلال، ماندگاری، سربلندی، مقاومت و پیشرفت‌ها را مدیون آن‌ها و خانواده‌هایشان و سایر ایثارگران، جانبازان و آزادگان هستیم و باید برای گرامیداشت و ادامه راه آن‌ها تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت رمز پیروزی جامعه ماست و اگر می‌خواهیم پیروزی را حفظ و پیروزی‌های جدید کسب کنیم باید این فرهنگ را در میان نسل‌های بعدی گسترش و در جامعه ترویج دهیم آن هم در عمل تا نسل جدید تشکر و احساس دین ما به خانواده شهدا را ببینند.

امام جمعه زاهدان تشریح کرد: یکی از کار‌هایی که برای گرامیداشت یاد شهدا و زنده نگه داشتن نام شهدا انجام می‌گیرد اعزام کاروان‌های راهیان نور به سوی جبهه‌های غرب و جنوب غرب است تا مردم جنایت‌های دشمنان و رشادت‌های جوانان این مرز و بوم را ببینند که جوانان این مرز و بوم اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود و این افتخار بزرگی است زیرا در گذشته با هر حمله و تهدید بخشی از کشور جدا شد اما در این جنگ که شرق و غرب پشت به هم دادند و از صدام حمایت کردند با رشادت مردم و جوانان غیور قدم به قدم شهید دادیم و کشورمان را آزاد کردیم و این افتخاری برای ماست که هشت سال مظلومانه و مقتدرانه دفاع و مقاومت کردیم.

آیت‌الله محامی بیان کرد: سیستان و بلوچستان نیز همواره با توطئه دشمنان روبرو بوده و هر بار دشمن با توطئه‌ای فرزندان این مرز و بوم را به شهادت رسانده است و جا دارد تا اردوی راهیان نور برای سیستان و بلوچستان نیز در نظر گرفته شود تا ابتدا مردم خود استان و سپس از سایر مناطق کشور برای آشنایی با این رشادت‌ها به استان ما بیایند.

وی افزود: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و به تدریج دهه تکریم و غبار روبی مساجد آغاز می‌شود و باید مساحد خود را برای فصل نویی از بندگی آماده کنیم اما مهمتر از نوسازی ظاهر مساجد نوسازی برنامه‌های مساجد است تا طرحی نو ارائه و برنامه‌های جدیدی اجرا کنیم تا مسجد جایگاه اصلی خود را بازیابد و تبدیل به پایگاه‌ایمان و فرهنگ در محلات و جایگاه عبادت، اخلاق، معنویت، آموزش، تربیت، تقویت بینش سیاسی، فعالیت اجتماعی و جایگاه نظامی و تأمین امنیت محله باشد و جایگاه اصلی خود را بازیابد و در این جهت همه باید دست به دست هم بدهیم آن هم نه تنها در طول ماه مبارک رمضان بلکه در طول سال است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اگر مکرر گفته شده دشمن جنگ ترکیبی و همه جانبه در برابر ما راه انداخته و ما باید مقاومت و دفاع ترکیبی داشته باشیم مسجد بهترین پایگاه است و یک نمونه آن همین اقدامات اخیر و سریال مسموم‌سازی دانش‌آموزان عزیز است.

وی ادامه داد: دشمن با اینکار چند هدف را دنبال می‌کند ابتدا آسیب رساندن به خود دانش‌آموزان و سپس اخلال در امنیت و ایجاد احساس ناامنی در بین خانواده‌ها و نیز استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی خود و انتساب این اتفاقات به جامعه دینی تا اینگونه جلوه دهد که جامعه دینی ما همانند حکومت طالبان در افغانستان مخالف با تحصیل دختران است که حرفی خنده دار است و هیچ وجهی ندارد که نظام برای خود فتنه و زمینه سوء استفاده ایجاد کند و روشن است که چنین چیزی کار نظام اسلامی نیست.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در این بین وظیفه مسئولان سنگین است و طبق بیانات مقام معظم رهبری مسئولان باید ابعاد مختلف را سنجیده و با قوت دنبال کنند و عاملان این جنایت را مجازات و خاطر مردم را آسوده کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان افزود: دشمن در این حوزه اقدام و سپس دست به تبلیغات می‌زند اما جای تعجب است که چگونه برخی از افراد بدون هیچ فکری چشم و گوش بسته سخنگوی دشمن می‌شوند و همان حرف‌ها و اهدافی را که دشمن دنبال می‌کند در داخل کشور طوطی‌وار تکرار می‌کنند و عنوان می‌کنند که این کار خود نظام است و باید مدارس تعطیل شود تا رسیدگی صورت گیرد و مشخص می‌شود که روی پیشرفت دانش و آموزش فرزندان این مرز و بوم حساس هستند و انسان تعجب می‌کند که برخی چگونه دچار این انحطاط فکری می‌شوند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: در هفته گذشته افرادی در نماز جمعه آمده بودند و برای حقابه سیستان دغدغه داشتند و بعد از نماز در نشستی با آن‌ها عرض کردم در جلسات مختلف از جمله نشست ائمه جمعه با رئیس جمهور پیگیر کار بودم اما قرار نیست همه پیگیری‌ها هر دفعه در نماز جمعه بیان شود و تأکید کردم تنها نباید حقابه را دنبال کنیم و در سفر رئیس جمهور برای تأمین آب منطقه سیستان و زاهدان مصوبات مختلفی تصویب شد که باید به دنبال اجرای همه مصوبات باشیم و گفتند چرا اجازه تجمع نمی‌دهید و امروز این اجازه صادر شد و قرار شد تجمعی در مصلی زابل داشته باشند.

وی ادامه داد: استاندار گزارشی از اقدامات انجام شده برای تأمین آب شرب سیستان و زاهدان و سپس تأمین آب برای کشاورزی ارائه کردند که‌امیدوار‌کننده بود و تأکید کردم این گزارش برای مردم نیز بیان شود تا آرامش خاطر پیدا کنند.

آیت‌الله محامی خاطرنشان کرد: روز گذشته به دعوت شهردار زاهدان بازدیدی از برخی پروژه‌های شهرداری زاهدان داشتیم که از تلاش‌های صورت گرفته قدردانی و بر لزوم تلاش بیشتر جهت ارائه خدمات بیشتر و اطلاع‌رسانی خدمات به مردم تأکید کردیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdx50fkyt0k96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما