ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> مسمومیت ناشی از اختلاط مواد شوینده را جدی بگیریم | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۷
رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

مسمومیت ناشی از اختلاط مواد شوینده را جدی بگیریم

رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مسمومیت با شوینده‌های خانگی ناشی از اختلاط مواد ضدعفونی‌کننده را جدی بگیریم.
مسمومیت ناشی از اختلاط مواد شوینده را جدی بگیریم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، طیبه شهریاری بیان کرد: مسمومیت با شوینده‌های خانگی در سال‌های اخیر روند رو به افزایشی داشته است و نزدیک به ۱۶ درصد از کل مسمومیت با مواد شیمیایی را شامل می‌شوند.

وی افزود: پیش از شروع تعطیلات نوروز، براساس سنتی قدیمی، نظافت و شستشوی خانه‌ها آغاز می‌شود که باید در این خصوص توجه داشت استفاده نابجا و بدون آگاهی از مواد شوینده و پاک‌کننده‌های شیمیایی می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را ایجاد کند.

شهریاری ادامه داد: بازکردن پنجره‌ها یکی از اصول مهم و اولیه در استفاده از شوینده‌ها بوده وبا توجه به اینکه بسیاری از ترکیبات مانند وایتکس(مواد بر پایه کلر)، جوهر نمک بخارات سمی ایجاد می‌کنند که به مخاط دهان، بینی و ریه صدمه می‌زنند.

رئیس اداره آرایشی بهداشتی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود در هنگام استفاده از این مواد، پنجره‌ها را باز كنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccomqsm2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما