ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عراق | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۶
پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در روز‌های ۲۱ الی ۲۳ اسفندماه در شهر بغداد عراق برگزار می‌گردد.
برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و عراق
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با مقامات عراقی و در راستای اهتمام دولت سیزدهم به منظور برگزاری موثر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با کشور‌های هدف به خصوص کشور‌های همسایه، پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق در روز‌های ۲۱ الی ۲۳ اسفند ماه در شهر بغداد عراق برگزار می‌گردد.
مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به موضوع فوق اظهار داشت هیئت ایرانی متشکل از نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی به ویژه جمعی از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی به بغداد سفر می‌نمایند تا در این اجلاس موضوعات مهم همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله بانکی، حمل ونقل و ترانزیت، کشاورزی، سرمایه‌گذاری، بیمه، تجاری و بازرگانی، صدور خدمات فنی و مهندسی، انرژی، علمی، ورزشی و ... را مورد بررسی قرار داده و اسناد مختلف در زمینه تعمیق همکاری‌های دو جانبه را امضا نمایند.
شایان ذکر است حجم تجارت دو کشور در ۱۰ ماه ابتدای سال ۱۴۰۱ حدود ۹ میلیارد دلار بوده است؛ و در این مدت صادرات کشورمان با ۲۳ درصد رشد به ۸ میلیارد و ۹۲۷ میلیون دلار و واردات از عراق با ۸۴ درصد کاهش به ۱۴۶ میلیون دلار رسید.
چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک بین دو کشور در دی ماه سال ۱۳۹۹ در تهران به میزبانی وزارت نیرو برگزار گردید.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfeedyyw6dtea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما