تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۴
رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان از آغاز رویداد تخصصی سرمایه‌گذاری در استان به‌منظور جذب سرمایه‌گذار ویژه واحدهای فناور و استارتاپی استان خبر داد.
آغاز رقابت واحدهای فناور و استارتاپی سیستان و بلوچستان برای جذب سرمایه‌گذار
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، محمد نبی شهیکی بیان کرد: این رویداد باهدف شناسایی تیم‌ها و سرمایه‌گذاری بر استارتاپ‌های این استان از امروز به میزبانی پارک علم و فناوری زاهدان آغاز شده است.
 
وی افزود: در سکوی‌پرتاب سیستان و بلوچستان، تیم‌های استارتاپی علاوه ‌بر رقابت برای جذب سرمایه، امکان مشاوره با راهبران حوزه فعالیت خود و شبکه‌سازی با سایر فعالان اکوسیستم را خواهند داشت.
 
به گفته دکتر شهیکی؛ استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های بسیاری مانند دسترسی به آب‌های آزاد بین‌المللی، بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی، کشت محصولات سودآور صادراتی (خرما، مرکبات، موز، انبه)، منابع غنی دریایی، معادن متنوع، جاذبه‌های گردشگری، برخورداری از حدود ۱۵ مرکز دانشگاهی، انرژی خورشید و باد و همچنین ظرفیت‌های حوزه صنایع خلاق و نرم از جمله صنایع‌دستی و گردشگری، تولید محتوا، خدمات اجتماعی، معماری و کسب‌وکارهای دیجیتال است.
 
وی تصریح کرد: حال باتوجه‌به ظرفیت‌های نیروی انسانی جوان و دانشگاهی و همچنین ویژگی‌های بالقوه‌ منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این استان، با توسعه بسترهای اکوسیستم استارتاپی و همچنین جذب و افزایش انگیزه‌ سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانیم شاهد توسعه استارتاپ‌های سیستان و بلوچستان در سطوح ملی و بین‌المللی باشیم.
 
رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان ادامه داد: تیم‌هایی که در مهلت قانونی تعیین شده ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، توسط  تیم اجرایی صد استارتاپ و بنیاد برکت ارزیابی و وارد رویداد شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموع حدود ۶۰ تیم در این رویداد شرکت دارند تأکید کرد: تیم‌های منتخب و برگزیده این رویداد نیز در پایان از حمایت مادی و معنوی سرمایه‌گذاران و شرکت‌های بخش خصوصی به‌منظور تجاری‌سازی و گسترش ایده و محصولات بهره‌مند می‌شوند که فرصت بسیار خوبی برای استارتاپ‌های فعال سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود.

انتهای خبر/ خ
  https://asrehamoon.ir/vdcipyazyt1awv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما