تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۵
شهید محمدحسین قاسمی در وصیت‌نامه خودنوشت: برای احیای دین مقدس اسلام و دفاع از میهن عزیز راهی جبهه می باشم.
برای احیای دین مقدس اسلام و دفاع از میهن عزیز راهی جبهه شدم
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شهید محمدحسین قاسمی در 6  مهر‌ماه سال ۱۳1۸ در زابل متولد شد و در تاریخ 12 آبان‌ماه 66 در رودماهی زاهدان به شهادت رسید و پیکر مطهرش در مزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.
این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«ما مرد جنگ هستیم و از جنگ نمی‌هراسیم» (امام خمینی‌)
 اکنون که به امر رهبر کبیر انقلاب برای هر مسلمان واجب گردیده تا برای احیاء دین مقدس اسلام و دفاع از میهن عزیز در جبهه حق علیه باطل حضور به هم رسانند و من راهی جبهه هستم به همین جهت این حقیر محمدحسین فرزند مختار ساکن زاهدان به تحقیق وصیت کردم در حال صحت و سلامت عقل و اختیار بدون اکراه و اجبار بعد از اقرار به شهادت «لااله‌الاالله محمداً رسول‌الله» و دوازده ۱۲ فرزند برحقش ائمه طاهرین قرار دادم وصی خودم همسرم فاطمه فرزند عباسعلی ساکن زاهدان که به وصیت‌نامه‌ام عمل نماید درصورتی‌که خداوند به من توفیق شهادت عنایت فرمود و جسدم سالم به دست آمد مرا در زاهدان دفن نمایند و اگر میسر نشد هم مانعی ندارد؛ لذا بدهی من وام مسکن است که تا هشت سال دیگر ماهانه هزار و دویست و پنج تومان از حقوق مستمری من بپردازند و بدهی دیگری ندارم دارایی ۵ من فقط همین منزل نشیمن است وجه نقدی سی ۳۰ هزار تومان در بانک صادرات جهت ماشینی دارم که چک آن موجود است و ۱۷ هزار تومان در دفترچه همسرم در بانک ملی و ۱۱ هزار تومان در دفترچه خودم در بانک صادرات و ۱۰ هزار تومان در دفترچه فرزندم محمدرضا در بانک ملی است وقتی من نبودم همسرم حق دارد وجه را از بانک بگیرد و آن را خرج کفن‌ودفن و سی ۳۰ روز روزه و سی ۳۰ روز نماز نماید. آن هم درصورتی‌که پسر بزرگم انجام نداد.

 فرزندانم حق ندارند تا همسرم زنده است از منزل بیرون کنند. مگر خودش نخواهد که آن هم‌بستگی به رأی مشارالیه دارد من دارای پنج فرزند به نام‌های منصور، زهرا، معصومه، مرضیه و محمدرضا هستم که اینها بعد از نبودن مادرشان می‌توانند طبق قانون شرع اسلام منزل را بین خود تقسیم نمایند و فرزندانم هیچ یک پیش من بر دیگری برتری ندارد و حق بیشتری بر دیگری قایل نشدم و از یک‌سوم وجهی که در این وصیت‌نامه ذکر شده، همسرم می‌تواند ده مقابل مهریه خود را بردارد. درصورتی‌که چیزی باقی ماند، برای فرزندانم مصرف نماید.

خمس بدهکار نیستم، مثل همیشه که موقع سال سررسید حساب کنند، چنانچه چیزی تعلق گرفت بپردازند. اول سال تعیین شده و هم هر ماه محرم از سال است.

 اموال منقول در خانه دو ۲ عدد فرش بزرگ یک ۱۲ متری و یک نُه ۹ متری است که نُه ۹ متری تعلق دارد به منصور و بقیه رختخواب‌ها و ظروفی که است همان‌طوری که برای زهرا جهیزیه درست کردم و دادم برای دو ۲ پسر و دو ۲ دختر دیگرم همان اندازه در نظر گرفته شده و این وصیت‌نامه با دست خط خودم مکتوب شده. از همه طلب مغفرت دارم.

انتهای خبر/

  https://asrehamoon.ir/vdchkqnzm23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما