>ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عصر هامون - تشریح برنامه‌های ویژه نوروز در پایتخت - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید:

تشریح برنامه‌های ویژه نوروز در پایتخت

22 اسفند 1401 ساعت 23:27

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در بوستان ملت، بوستان ولایت و بوستان نهج‌البلاغه برگزار خواهد شد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ محمد امین توکلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: شهرداری تهران در نظر دارد همزمان با فرارسیدن سال نو که تقارن پیدا کرده با ماه مبارک رمضان، دهکده‌های بهار ایران را با تاکید بر برگزاری جشن‌های بزرگ و رویداد‌های فرهنگی- تفریحی چشم گیر در سطح بوستان ها‌ی منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برپا نماید.
وی خاطرنشان کرد: این امر در بهار طبیعت، ضمن تسری سرور، شادی و نشاط عمومی در بین خانواده‌ها، شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی، موجب نشر معارف و جلوه‌های قرآن کریم در فضا‌های عمومی سطح شهر نیز خواهد شد. اکنون برای رسیدن به این هدف مجموعه برنامه‌های قله ای؛ منطقه‌ای و محله‌ای در این دستورالعمل پیش بینی و ابلاغ خواهد شد.
توکلی زاده ادامه داد: اندیشمندان؛ نوروز را فصل رویش و جوشش می‌دانند که یادآور رستاخیر عظیم است و بیانگر قدرت باری تعالی در معاد جامدات بی جان  است و بیداری جهان از خواب غفلت. اکنون تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان گسترش دو خوان نعمت است که مصداق جسم و جان یا تن و روان در زیست آدمی است. این تقارن بیانگر مفهوم متعالی اسلامی است که شیخ اجل سعدی شیرازی به لطافت در شعر خویش بیان می‌دارد: "تن آدمی شریف است به جان آدمیت" یعنی اگر روح آدمی در مناسبت‌هایی همچون ماه مبارک رمضان به نور خداوندی مزین گردد تجلی آن در جسم ظهور خواهد کرد؛ لذا تقارن نوروز و رمضان یک واژه را در ذهن متبادر می‌کند؛ و آن بهار ایران است. اکنون باید خانواده‌ها، شهروندان و کالبد شهر با فرارسیدن بهار باستانی در جوار بهار معنوی رمضان سرور و  شکوفایی دوچندان داشته و معطر گردد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: جامعه هدف هم خانواده‌ها و شهرواندان تهرانی به همراه مسافران نوروزی از مخاطبان ویژه برنامه‌های نوروز و رمضان ۱۴۰۲ شهرداری تهران خواهند بود، در ضمن تلاش  خواهد شد در اغلب برنامه‌ها به ویژه رویداد‌های ماه مبارک رمضان به نوجوانان بعنوان گروه هدف خاص توجه گردد. همچنین گستره اجرا شهری، پهنه ای، منطقه‌ای و محله‌ای خواهد بود.
توکلی زاده بیان کرد: کاروان‌های سیار جشن و سرور نوروزی  بهار ایران که توسط ادارات، سازمان‌ها و مجموعه‌های فرهنگی- هنری – ورزشی تابعه شهرداری تهران به مناسبت ایام نوروز ۱۴۰۲ راه اندازی خواهند شد، طی مراسمی، فعالیت خود را در سطح محلات، بوستان‌ها و معابر اصلی شهر، آغاز و تا روز دوم فروردین به اجرای برنامه‌های شاد و مفرح خواهند پرداخت.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد:  برنامه‌های  نوروز و ماه مبارک رمضان هم شامل دهکده بهار ایران در بوستان ملت، بوستان ولایت، بوستان نهج البلاغه، میدان آزادی و بوستان پلیس است که در تاریخ ۲۸ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه برگزار خواهد شد.
توکلی زاده تاکید کرد:  مجموعه فرهنگی- تفریحی اراضی عباس آباد به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با محوریت فرهنگ و سنن کشور‌های فارسی زبان اقدام به برگزاری رویداد‌ها و برنامه‌های شاد و متنوع و جشن می‌کند همچنین مجموعه فرهنگی- تفریحی برج میلاد به مناسبت ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با هدف ایجاد فضای بانشاط و شاد برای گردشگران نسبت به طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع و جشن‌های نوروزی اقدام می‌نماید.
وی اضافه کرد: ستاد گردشگری شهر تهران با همکاری و مشارکت شهرداری مناطق ۲۲ گانه، سازمان بوستان‌ها و فضای سبز، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی  و ..   از اواخر اسفند تا ۱۳ فروردین، اقدام به برپایی سفره‌های هفت سین، ایستگاه و تور‌های گردشگری  و ضیافت افطاری در مبادی ورودی و خروجی شهرتهران، پایانه ها، فرودگاه‌ها و  راه آهن می‌کند؛ لازم به ذکر است که برپایی سفره هفت سین و فضاسازی محیطی متناسب با ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروندی، سرا‌های محلات، فرهنگسرا‌ها، خانه‌های فرهنگ،   اماکن گردشگری شهرداری تهران و... را شاهد خواهیم بود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: هنگام تحویل سال  هم جشن آغاز سال نو در پهنه‌های هفت گانه، غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدای مناطق ۲۲ گانه و غبار روبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت زهرا (س) انجام می‌شود.

انتهای خبر/


کد مطلب: 157867

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/157867/تشریح-برنامه-های-ویژه-نوروز-پایتخت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir