کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌هاى پلیس راهور به رانندگان در نوروز

22 اسفند 1401 ساعت 23:26

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران گفت: عابرین پیاده رتبه اول تصادفات و سهم ٥٧ درصدى در بخش فوتى‌ها داشته‌اند.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ جوانبخت در خصوص فوتی‌های عید نوروز ١٤٠١ گفت: ۵۷ درصد از متوفیان تصادفات شهر تهران به ترتیب عابران پیاده، ۳۰ درصد موتورسیکلت سواران و ۱۳ درصد خودرو‌ها بوده اند.
وی بیان کرد: در مدت عید نوروز سال ۱۴۰۱، عابرین پیاده رتبه اول تصادفات را در این مدت داشته اند که ٥٧ درصد از متوفیان آمار کمی نیست.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: دردناک‌ترین تصادف، تصادفات عابرین پیاده است که وقتی بر سر صحنه تصادفات حضور پیدا می‌کنیم و می‌بینیم که این حوادث به چه شکلی روی داده است فکر میکنیم که واقعاً می‌توانست این حادثه به وقوع نپیوندد
سرهنگ جوانبخت افزود: در تصادفات حرف از احتمالات نیست و این آمار واقعی و دقیق می‌باشد و خواهش داریم کسانی که این آمار را می‌خوانند به گوش دیگران نیز برسانند که واقعاً در تردد‌های خود تجدید نظر کنند و اصلاً از عرض بزرگراه‌ها عبور نکنند.
وى تاکید کرد: ٦٠ درصد از تصادفات شهر تهران در بازه زمانی عید ١٤٠١ در بزرگراه‌ها اتفاق افتاده است.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ۴۰ درصد از آمار تصادفات شهر تهران نیز به سایر معابر شهری مربوط می‌شود که اختلاف چشمگیری بین این آمار و تصادفات بزرگراهی وجود دارد.
سرهنگ جوانبخت افزود: در تعطیلات عید نوروز بدلیل خلوتی معابر سرعت‌ها در بزرگراه‌ها افزایش پیدا می‌کند.
وى گفت: توصیه‌های پلیس راهور به رانندگان در عید نوروز این است که افرادی که به سفر می‌روند نکات ایمنی را حتما رعایت نموده و با تجهیزات کامل به مسافرت مبادرت نمایند.
وی بیان کرد:، اما کسانی که در شهر می‌مانند فریب خلوتی معابر و بزرگراه‌های شهر تهران را نخورند و با سرعت مقرره تردد نمایند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: یکی از مشکلاتی که بوجود می‌آید این است که مسافران نوروزی خیلی به تابلو‌های راهنمای مسیر در بزرگراه‌های تهران توجه نمی‌کنند و با حرکت دنده عقب خود باعث بورز خطرات و یکی از علت‌های تمه تصادفات می‌شوند.
سرهنگ جوانبخت افزود: استفاده از برنامه‌های مسیریاب داخلی میتواند به انتخاب دقیق مسیر‌ها به رانندگان کمک نماید
وی گفت: عدم استفاده از تلفن همراه و رعایت فاصله طولی از نکات مهم در حین رانندگی است که امیدواریم که با رعایت کلیه نکات ایمنی یک نوروز آرام و بدون حادثه را در پیش روی داشته باشیم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 157868

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/157868/توصیه-هاى-پلیس-راهور-رانندگان-نوروز

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir