تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۶
قلعه نویی به نیمکت تیم ملی بازگشت؛ جایی که با وجود آماری خوب، خاطراتی بد را برای او تداعی می‌کند.
بازگشت ژنرال به نیمکت تیم ملی
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ لبخندی تلخ و ابرو‌های درهم رفته آخرین چهره‌ای است که امیر قلعه نویی از خود، آن هم در دیدار با استقلال تهران در ورزشگاه آزادی نشان داد. چهره‌ای که با باخت لحظه آخری آن هم مقابل استقلالی‌ها انتظار تماشای آن را از قلعه نویی داشتیم. تیم قلعه نویی مسابقه را در شرایطی که شاید کسی تا انتهای آن فکر نمی‌کرد که استقلال برنده آن باشد با شکست به اتمام رساند.
قلعه نویی آن بازی را باخت و به نوعی شاید ورای پیروزی لحظه آخری آبی‌ها در آن بازی، چهره مغموم و اخم‌های گره‌کرده قلعه نویی پس از پنالتی آبی‌ها به یاد طرفداران بیاید. چهره‌ای که به گفته پیمان یوسفی گزارشگر بازی بسیار سینمایی بود و قابی جالب را برای تماشاگران تلویزیونی بازی ایجاد کرد.
حالا اما این مربی باسابقه پس از گذشت ۱۶ سال به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال به نیمکت تیم ملی باز گشته است؛ جایی که با وجود آماری خوب، اما خاطراتی بد را برای قلعه نویی تداعی می‌کند.
قلعه نویی به عنوان سرمربی، در ۱۷ بازی هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت و در این بازی‌ها تنها یک شکست را در جریان بازی تجربه کرد. ایران با قلعه نویی در ۱۷ بازی خود ۱۰ پیروزی و ۶ تساوی داشت و تنها در مقابل مکزیک و آن هم در دیداری دوستانه شکست خورد.
قلعه نویی با ایران رکورد ۲.۱ امتیاز در هر بازی را ثبت کرده است و در هیچ مسابقه رسمی با تیم ملی ایران در جریان بازی با شکست مواجه نشده است. اما این آمار خوب باعث نشد تا سرمربی جوان آن سال‌های فوتبال ایران با وجود حذف از جام ملت‌های آسیا در مرحله یک چهارم نهایی در سمت خود ابقا شود. قلعه نویی در جام ملت‌های ۲۰۰۷ که سرمربی تیم ملی ایران بود با ۲ پیروزی و یک تساوی موفق شد به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند و شکست در ضربات پنالتی مقابل کره جوبی آخرین حضور او روی نیمکت ایران بود.قلعه نویی پس از آن شکست، مقصر حذف ایران شناخته شد. اتفاقی که تا سال‌ها همچنان برای او ناراحت‌کننده  بود.
اما بیش از ۱۶ سال از آن روز‌ها گذشته و حالا پرافتخار‌ترین مربی لیگ برتر ایران با کسب ۵ عنوان قهرمانی (۳ قهرمانی برای استقلال و ۲ قهرمانی برای سپاهان) بار دیگر و این بار با تجربه‌ای بیشتر روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.
قلعه نویی که در ابتدای لیگ ۲۲ موفق شد رکوردی جاودانه برای خود ثبت کند و اولین مربی لیگ برتر شود که از هزار امتیاز در لیگ عبور می‌کند، چند ماه دیگر پا به ۶۰ سالگی می‌گذارد و باید روی نیمکت تیم ملی ایران بنشیند و به دنبال کسب جام باشد.
پر افتخار‌ترین مربی تاریخ لیگ برتر که موفق شده در تیم‌های استقلال و سپاهان و تراکتور بیشترین امتیاز را در تاریخ لیگ برتر کسب کند حالا فرصت دارد تا پس از گذشت ۴۶ سال بار دیگر ایران را قهرمان جام ملت‌های آسیا کند؛ جایی که آخرین بار هم با حشمت مهاجرانی دیگر مربی ایرانی موفق به کسب قهرمانی آن شده بودیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchqqnzi23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما