تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۱
رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کنا‌رک، گفت: بنادر ‏کنارک و زرآباد با جاذبه‌های گردشگری فراوان میزبان گردشگران و مسافران ‏نوروزی هستند‎.‎
ساخت هتل و مسافرخانه در بندر کنارک ضرورت دارد/ نوروز فرصتی برای معرفی ‏جاذبه‌های گردشگری ‏
طاهر میرزائی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: شهرستان کنارک با ‏جاذبه‌های توریستی و گردشگری طبیعی و بی‌نظیر در ارائه خدمات اسکان و پذیرش ‏مسافرین نوروزی با در نظر گرفتن ظرفیت مدارس و استفاده از ظرفیت‌های موجود ‏جهت رفاه حال گردشگران آمادگی کامل دارد‎.

وی با بیان اینکه تاکنون سه جلسه ستاد اسکان جهت هماهنگی و تسهیل ارائه خدمات به ‏مسافرین نوروزی در محل فرمانداری شهرستان برگزار شده است، افزود: به منظور ‏مشاوره، راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران، ‌ایستگاه استقبال و پذیرش مسافرین ‏نوروزی در ورودی شهر دایر گردید‎.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کنارک گفت: تعطیلات نوروزی ‏فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه‌های مغفول مانده شهرستان و آشنایی مسافران با ‏فرهنگ و سنت مردم این خطه از سرزمین پهناور ایران و همچنین دسترسی ‏گردشگران به انواع غذا‌های محلی و ارگانیک می‌باشد.

میرزائی گفت: فعالیت مراکز بوم گردی در سطح روستا‌های هدف گردشگری و رونق ‏اقتصادی حاصل از گردشگری نقش مهمی در افزایش درآمد‌های روستاییان دارد‎.

وی با اشاره به نبود هتل و مسافرخانه در بندر کنارک، افزود: اگر چه مدارس و ‏اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح شهرستان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند، اما نیاز این ‏شهرستان به ایجاد مراکز اقامتی و سرمایه‌گذاری در این بخش با وجود ظرفیت و ‏پتانسیل‌های فراوان، بیش از پیش لازم است‎.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کنارک با اشاره به این که تیم‌های ‏بازرسی میراث فرهنگی بر عملکرد تأسیسات گردشگری در ایام نوروز نظارت خواهند ‏داشت، گفت: همچنین اعضای ستاد اسکان شهرستان و تیم‌های نظارتی نیز در این ایام ‏به صورت کامل بر نحوه خدمات‌رسانی واحد‌های تفریحی و گردشگری نظارت مستمر ‏خواهند داشت‎.‎

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری، سامان‌دهی سازمان‌یافته مسافران در ‏مراکز اسکان، استفاده از ظرفیت‌های بخش بوم‌گردی و... از مواردی است که می‌تواند ‏در مدت حضور گردشگران مؤثر واقع شود، تصریح کرد: از همه دستگاه‌های عضو ‏ستاد اسکان خواستاریم تا با ایجاد آمادگی در این زمینه هماهنگی لازم را با ستاد، جهت ‏ارائه خدمات شایسته به مسافرین نوروزی، داشته باشند‎.

میرزایی تأکید کرد: شهرستان کنارک با دارا بودن آثار تاریخی از جمله خانه آریان ‏خان، مقبره حسین خان و جاذبه‌های گردشگری فراوانی از جمله، گل افشان، تپه ‏بلبلوک، چشمه شورعین، باغات کهیر، کوه‌های مریخی، تلاقی دریا و کویر در بندر ‏تنگ، ساحل زیبای درک نیز در شهرستان زرآباد و... مقصد هرساله مسافران و ‏گردشگران فراوان است‎.‎

انتهای خبر/ خ
 
https://asrehamoon.ir/vdcjyaevyuqeihz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما