تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: در ناو شهید مهدوی انواع پهپاد‌های انتحاری و شناسایی و پهپادهای عمودپرواز حضور دارند و برد پهپاد‌های انتحاری در این ناو به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.
برد پهپاد‌های انتحاری در ناو شهید مهدوی به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی تلویزیونی درباره آخرین دستاورد‌های این نیرو در حوزه تقویت توان رزم، اظهار داشت: دو شناور دیگر از کلاس شهید سلیمانی در دست ساخت داریم که یکی شناور شهید حسن باقری و بعدی شناور شهید صیاد شیرازی که یکی را وزارت دفاع و دیگری را نیروی دریایی سپاه ساخته است.
وی با بیان اینکه شناور شهید باقری آماده است و در سال جدید رونمایی می‌شود، افزود: شناور شهید باقری توان مقابله با هواپیما‌های دشمن تا فاصله ۱۵۰کیلومتری را دارد.
فرمانده نیروی دربایی سپاه درباره ناو شهید مهدوی نیز که اخیرا به ناوگان این نیرو پیوسته است، گفت: در ناو شهید مهدوی انواع پهپاد‌های انتحاری و شناسایی وپهپاد‌های عمودپرواز حضور دارند که برد پهپاد‌های انتحاری در ناو شهید مهدوی به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد.
سردار تنگسیری عنوان کرد: شناور‌های طارق نیروی دریایی سپاه به موشک‌های ۱۸۰ کیلومتری مجهز شده‌اند که توسط نیروی دریایی سپاه طراحی و تولید شدهاست و این شناور می‌تواند با ۶۰ نات سرعت این موشک را شلیک کند.
وی درباره تجهیز شناور‌های نیروی دریایی سپاه به موشک‌های پدافندی با بیان اینکه دغدغه فرماندهان ما این بود برای پوشش هوایی شناور‌ها فکرکنیم، خاطرنشان کرد: روی شناور عاشورا موشک کوثر۲۰۰ را تعریف کردیم و این موشک ۱۰ کیلومتر برد دارد. همچنین موشک نواب را صنایع هوافضا ودجا تولید کرده که موشکی عمود پرتاب است و روی شناور ذوالفقار که ۷۰ نات سرعت دارد نصب شده است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: روی این شناور ۴ فروند موشک نواب نصب شده است؛ همچنین شناور شهید سلیمانی هم مجهز به موشک نواب است و روزگذشته با موفقیت این موشک که ۲۵ کیلومتر برد دارد را تست کردیم.
سردار تنگسیری تاکید کرد: روی شناور شهید سلیمانی موشک‌های صیاد ۳ با برد ۱۵۰ کیلومتر هم نصب شده است.
وی همچنین درباره سرعت شناور‌های سپاه با بیان اینکه در حال حاضر شناور‌های تندرو سپاه ۹۰ نات معادل ۱۷۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند، گفت: این شناور‌ها دارای موشک‌های کروز نصیر با برد ۱۲۰ کیلومتر است و در آینده سرعت شناور‌های سپاه به ۱۲۰ نات یعنی ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه همچنین درباره حضور شناور‌های هدایت‌پذیر در سبد تسلیحات این نیرو، گفت: شهپاد (شناور هدایت پذیر از دور) با هوش مصنوعیداریم که یک فروند لیدر (فرمان‌دهنده) و ۳۰ الی ۵۰ فروند دنباله‌رو دارد که در صورت انهدام لیدر یکی دیگر جایگزین می‌شود.
وی با اشاره به تلاش نیروهای ارتش و سپاه برای تأمین امنیت کشتی های تجاری گفت: نیروها‌ی ارتش و سپاه روی ۳۸ کشتی تجاری برای تامین امنیت مستقر هستند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdca60n6w49nmo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما