کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وصیت‌نامه شهید؛

در اطاعت از ولی‌امر مسلمین نباید کوچک‌ترین غفلتی شود

25 اسفند 1401 ساعت 0:15

شهید امید قهقایی در وصیت‌نامه خودنوشت: در اطاعت از ولی‌امر مسلمین نباید کوچک‌ترین غفلتی شود.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، شهید امید قهقهایی در یک فروردین‌ماه سال 1349 در زابل متولد شد و در تاریخ 11 تیرماه 67 در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در مزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد.
این شهید در وصیت‌نامه خود نوشته است؛

بسم‌الله الرحمن الرحیم
اینجانب به‌عنوان یک رزمنده و پاسدار حافظ نظام مقدس جمهوری اسلامی، در ابتدا به‌تمامی جوانان و در نهایت به‌تمامی آحاد ملت شریف ایران سفارش‌هایی دارم که امیدوارم به حول و قوة الهی همۀ آنها موبه‌مو اجرا بشود، تا آیندگان ما بفهمند که گذشتگانشان برای حفظ وجب‌به‌وجب خاک مقدس خود و پاسداری از آیین الهی چه مرارت‌ها و سختی‌هایی را متحمل شده‌اند. برای قابل تفهیم بودن هرچه بیشتر سفارش‌های خود آنها را (الاهم فی الاهم) می‌کنم و در چند شماره ذکر می نمایم.

 ۱- برای‌آنکه از تمامی دستاوردهای خود که همه آنها را مدیون شهدا و جانبازانی هستم که دلیرانه و شجاعانه در مقابل تمام استکبار جهانی ایستاده‌اند، پاسداری نماییم اطاعت از ولی‌امر مسلمین بر تمامی آحاد ملت ایران واجب است. از آن جا که اطاعت از ولی‌امر مسلمین، اطاعت از خداوند لایزال است دراین‌خصوص نباید کوچک‌ترین غفلتی شود که همانا دشمن تا دندان مسلح منتظر همین لحظه است.

۲- برای پیشبرد اهداف مقدس جمهوری اسلامی. باید نه‌تنها از واجبات بلکه از مستحبات خود غافل نبود. چون خدای‌ناکرده کوچک‌ترین سستی در این مورد دشمن اسلام را خوشحال می‌کند.

 ۳- پیروی بی‌چون‌وچرا از مسئولین محترم و دلسوز نظام جمهوری اسلامی بر همگان لازم و ضروری است. چون آنها صلاح مملکت را بهتر و بیشتر می‌فهمند ما باید از برنامه‌ها و بخش‌نامه‌های آنها استفاده لازم را ببریم و با پیروی از سخنان و رهنمودهای آنها، دشمن را بیش‌ازپیش مأیوس نمایم.

۴- سخن من با جوانان هم‌سن‌وسال خود، این است که در این برهه حساس زمانی، حجاب خود را رعایت کنند و با تهاجم فرهنگی مقابله نمایند و نگذارند دشمنان اسلام در مملکت ما بافرهنگ غلط خود تاخت‌وتاز کنند و افکار شوم و پلید خود را در ذهن جوانان نفوذ دهند.

۵- اما همه این موارد را می‌توان در یک امر خلاصه کرد که آن، همان پیروی بی‌چون‌وچرا از ولایت مطلقۀ فقیه است. اگرچه بیگانگان اسلام‌ستیز دراین‌خصوص خیلی تبلیغات شوم و دامنه‌داری کرده و می‌کنند که این اصل مسلم اسلامی را نوعی دیکتاتوری مذهبی جلوه دهند، اما کور خوانده‌اند. مردم غیور ما هرگز فریب این دسیسه‌ها را نمی‌خورند و همچون گذشته از جان‌ودل باید از ولایت‌فقیه پشتیبانی کنند. چون استمرار ولایت یعنی پیروزی اسلام در عرصه جهانی.

۶- در نهایت از پدر و مادر خود به‌خاطر تشویق‌های مستمر رفتن به جبهه بی‌نهایت تشکر می‌کنم. اگر تشویق‌های آنها نبود شاید مسئله به‌گونه‌ای دیگری رقم می‌خورد. اگر به مقام رفیع شهادت رسیدم از خداوند بزرگ می‌خواهم که به پدر و مادر من صبر ایوب عطا فرماید. تا بتوانند فراق مرا تحمل کنند.

 «والسلام»
انتهای خبر/


کد مطلب: 157932

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/157932/اطاعت-ولی-امر-مسلمین-نباید-کوچک-ترین-غفلتی-شود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir