تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۶
امام‌جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون:

مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان نیازمند هوشیاری مردم است

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون گفت: هوشیاری و بصیرت مردم برای شناخت توطئه‌های دشمنان در جنگ ترکیبی ضروری است.
مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان نیازمند هوشیاری مردم است
حجت‌الاسلام لطفیان سرگزی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه واژهٔ «سوری» در ترکیبِ نامِ جشنِ سوری چهارشنبه‌سوری دو نگر وجود دارد، بیان کرد: برخی «سور» را در معنایِ جشن، شادمانی، نشاط و عیش گرفته‌اند و نظرِ دیگر این است که «سوری» را به معنایِ سرخ می‌دانند؛ چون در این جشن آتشِ سرخ افروخته می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه‌سوری با آیین‌ها و جشن‌های متعددی در سراسر منطقه ایران فرهنگی برگزار می‌شود که دارای مشابهت‌های زیادی با هم هستند، مهم‌ترین این آیین‌ها جمع‌آوری خار و خاشاک یا توده‌های سوختنیِ دیگر و افروختن آتش است، اما در بعضی زمان‌ها و بعضی نقاط آیین‌های دیگری است.

امام‌جمعه شهر علی‌اکبر شهرستان هامون ادامه داد: دشمنان در جنگ ترکیبی با استفاده از حس مراسمات ملی مردم و جوانان به دنبال ایجاد اغتشاش و تقابل مراسمات ملی با مذهبی هستند، در این امر هوشیاری و بصیرت در شناخت توطئه‌های دشمنان در جنگ ترکیبی علیه کشور ضروری است چرا که معاندین در مسیر تحقق اهداف خود از هیچ توطئه‌ای دریغ نخواهند کرد.

وی گفت: مردم ما باید توجه به انعكاس حرف‌ها و برگزاری مراسمات داشته باشند، ممكن است افرادى با حسن‌نیت سخن بگويند، ولى بايد بازتاب آن را نيز در نظر داشته باشند؛ دشمن، تمام حركات حتى كلمات و مراسمات ملی و مذهبی ما را زير نظر دارد و از هر فرصتى كه بتواند می‌خواهد بهره ببرد و ضربه بزند.

 انتهای خبر/ خ
 
https://asrehamoon.ir/vdcae0n6a49nmo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما