تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۸
رئیس پلیس راهنمایی‌ورانندگی فراجا از آمادگی کامل پلیس برای سفر‌های نوروزی خبر داد.
جان‌باختن ۱۱۰۰ نفر در حوادث رانندگی نوروز ۱۴۰۱
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ سردار سید کمال هادیان‌فر اظهار کرد: امسال ۸۷ هزار نفر از دستگاه‌های مختلف از جمله هلال‌احمر، آتش نشانی، اورژانس و پلیس راهنمایی و رانندگی در اجرای طرح نوروزی در جاده‌های سراسر کشور که از فردا ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۴ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ ادامه داشت مشارکت دارند و ما امیدواریم که نوروز کم‌حادثه را پشت سر بگذاریم.
وی با بیان این‌که ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران همگی از کاربران ترافیک محسوب می‌شوند تصریح کرد: این جمعیت یا راننده هستند یا عابر پیاده و تمام این‌ها کاربر ترافیک هستند من از تمام افرادی که قوانین و مقررات را رعایت می‌کنند تشکر می‌کنم و امیدوارم در سال آینده شاهد رعایت بیشتر قوانین و مقررات از سوی تمام کاربران ترافیکی باشیم.
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان این‌که در نوروز ۱۴۰۱، ۱۱۰۰ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: ۳۵ درصد از این افراد به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی جان باختند. این نشان می‌دهد که استراحت عامل مهمی در پیشگیری از حوادث رانندگی، پس خواهش ما از رانندگان این است که قبل از مسافرت استراحت کنند و در حین مسیر هرجا دچار خستگی یا خواب‌آلودگی شدند با توقف در حاشیه امن راه استراحت کرده و سپس به مسیرشان ادامه دهند.
هادیانفر با اشاره به این‌که حدود ۵۰ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در نوروز امسال (۱۴۰۱) در حین انتقال یا پس از انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست دادند گفت: این موضوع نشان می‌دهد که حتما باید تمهیدات لازم برای رسیدگی به مصدومان حوادث رانندگی در بیمارستان‌ها و مراکز اورژانس وجود داشته باشد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان این‌که از سه ماه پیش جلساتی در شورای عالی ایمنی و ترافیک با حضور دستگاه‌های مختلف برای طرح نوروزی برگزار شده است، گفت: امیدواریم که در نوروز امسال علی‌رغم این‌که پیش‌بینی افزایش سفر وجود دارد شاهد کاهش تصادفات و خسارت جانی ناشی از آن باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdo50fzyt0kn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما