کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد:

آمادگی ۵۰ اکیپ راهداری برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲

23 اسفند 1401 ساعت 13:30

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از آمادگی کامل ۵۰ اکیپ نوروزی برای استقبال از نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.


جلال‌الدین قادری در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد:  تمامی تمهیدات برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود در محورهای مواصلاتی انجام شده و با توجه افزایش تردد پیش از موعد به دلیل تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان تشدید نظارت‌ها انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: این اداره کل از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد تا خدمت‌رسانی کاملی را در ایمنی عبور و مرور مسافرین نوروزی، طی ایام طرح نوروزی داشته باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان با اشاره به شروع طرح نوروزی راهداری از ۲۴ اسفندماه گفت: ۳۴۵ راهدار در کنار ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در راستای تأمین ایمنی مسافرت‌ها فعال هستند.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان ۱۰ راهدارخانه و ۵۰ اکیپ گشت راهداری مشارکت دارند و در طول سفرهای نوروزی آماده ارائه خدمات به کاربران جاده‌ای هستند.

قادری عنوان کرد: تمامی تمهیدات برای رفع نواقص و کاستی‌های موجود در محورهای مواصلاتی در حال انجام است و می‌توان از لکه‌گیری محورهای مواصلاتی، آشکارسازی نقاط پر حادثه، خط‌کشی محورهای شریانی و اصلی، پاک‌سازی، تسطیح و رگلاژ حریم و شانه راه‌ها به‌عنوان مهم‌ترین فعالیت‌ها یادکرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای جنوب استان محورهای جنوب استان را کریدور مهم جنوب به شمال خواند و توضیح داد: باتوجه‌به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تردد در محورهای سطح جنوب استان پیش از موعد طرح نوروزی افزایش خواهد یافت؛ لذا هم‌زمان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با صنوف حمل‌ونقل در سطح جنوب استان تشدید نظارت بر تردد در محورها و ناوگان حمل‌ونقل برون‌شهری را برای سفری ایمن پیگیر خواهیم بود.

قادری با اشاره به آمادگی ۱۴ مجتمع خدماتی - رفاهی بین‌راهی طی ایام نوروز  گفت: بازدید کارگروه خدمات سفر نوروزی نظارت مستمر از نمازخانه‌ها و مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین‌راهی در دستور کار قرار داده و در این راستا نشست‌های موردنیاز با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط انجام شده تا ضمن استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها، پاسخگوی نیاز هم‌وطنان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مسافرین و هم‌وطنان عزیز می‌توانند با شماره‌گیری ۱۴۱ از خدماتی همچون اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت‌های تردد وسایل نقلیه در محورها، دریافت مسیر و مسافت بهینه بین‌شهری استفاده کنند.
 
انتهای خبر/ خ
 
 


کد مطلب: 157941

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/157941/آمادگی-۵۰-اکیپ-راهداری-استقبال-نوروز-۱۴۰۲

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir