> توصیه های چهارشنبه سوری از زبان رئیس شبکه بهداشت هامون | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۱
رئیس شبکه بهداشت هامون ضمن توصیه های لازم در خصوص پیشگیری از وقوع حادثه چهارشنبه سوری، گفت: شرایطی فراهم کنیم که چهارشنبه سوری ایمن شود.
توصیه های چهارشنبه سوری از زبان رئیس شبکه بهداشت هامون
مهران عبادتی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون از آماده باش این ارگان پیرامون حوادث احتمالی چهارشنبه سوری خبر داد و بیان کرد: درمانگاه های روستایی و بخصوص درمانگاه های معین در حد پزشک عمومی خدماتی مثل پانسمان، نوار قلب و شستشو انجام می دهند و در صورت نیاز که مورد سوختگی حاد باشد بیمار را به بیمارستان اعزام می کنیم.

وی افزود: کارگروه سلامت دوهفته پیش برگزار و به تمام ادارات و ارگان ها اعلام کردیم، همچنین بسته های آموزشي مبنی بر خطرات چهارشنبه‌سوری را جهت آگاهی مردم اطلاع رسانی کرده ایم.

رئیس شبکه بهداشت هامون ادامه داد: در شهرستان های حوزه سیستان میزان مراجعات ناشی از چهارشنبه‌سوری محدود بوده خیلی کم بوده، با این وجود می طلبد جوانان و نوجوانان احتیاط کرده و از نزدیکی به مواد آتش زا و ترقه خودداری کنند.

وی بیشترین رنج سنی که در حوادث چهارشنبه‌سوری دچار مصدومیت شده اند را بین ۱۳ تا ۱۸ سال عنوان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان بدانند هرگونه بی احتیاطی عوارض جبران ناپذیری دارد، قطع عضو ضایعه‌ای جبران ناپذیر است، با احتیاط و پرهیز از رفتارهای پر خطر، زندگی را برای خود و دیگران تلخ نکنیم. اصابت ترکش‌های ناشی از انفجار مواد محترقه به چشم، باعث بروز آسیب‌هایی در ناحیه پلک و چشم می‌شود و گاهی حتی به نابینایی می‌انجامد.

انتهای خبر/ خ https://asrehamoon.ir/vdcay0n6049nmo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما