تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۳
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: دریافت سود سهام عدالت شگرد مجرمین سایبری برای کلاهبرداری است.
دریافت سود سهام عدالت شگرد مجرمین سایبری برای کلاهبرداری
حسن کیخا در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: باتوجه‌به نزدیک بودن پرداخت سود سهام عدالت شاهد این هستیم که در شبکه‌های اجتماعی پیام‌هایی مبنی بر تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت منتشر شده که این پیام‌ها جعلی، ترفند کلاهبرداران برای سرقت اطلاعات بانکی بوده است.

وی افزود: اخیراً مجرمان سایبری پیام‌هایی مانند بنا بر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در اخبار سراسری اعلام شد تا امشب آخرین‌مهلت تکمیل فرم واریز سود سهام عدالت دو میلیون و ۵۰۰ هزارتومانی بوده و تمدید نخواهد شد، منتشر می‌کنند که قربانیان نیز بر روی لینک کلیک و سپس یک برنامه نصب و درگاه جعلی جهت پرداخت وجه اولیه به مخاطب معرفی می‌گردد که باید توجه داشت این درگاه به‌منظور دریافت اطلاعات حساب‌های بانکی و به دنبال آن برداشت وجه از حساب افراد طراحی‌شده است.

رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد:  کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در پرداخت سود سهام عدالت تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و برای ورود به سایت سهام عدالت آدرس samanese.ir معتبر است و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک‌کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به‌شدت پرهیز کنند.

کیخا اظهار کرد:  پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و موارد مشکوک را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

گفتنی است؛ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا انتظامی سیستان و بلوچستان به شماره ۰۹۶۳۸۰ آماده ارائه هشدارهای سایبری به شهروندان است.

انتهای خبر/خ https://asrehamoon.ir/vdcbzzb8srhbs9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما