کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

24 اسفند 1401 ساعت 20:01

همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی در سیستان و بلوچستان با همکاری کانون و بسیج مداحان و اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، عمار صمصامی، رئیس کانون مداحان سیستان و بلوچستان در مراسم نکوداشت و تجلیل از پیرغلامان و مداحان اهل بیت (ع) که با همکاری کانون و بسیج مداحان و اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد، بیان کرد: امروز مداحان و مادحین علاوه برشور حسینی باید شعور حسینی را فرا گرفته و در جامعه ساری و جاری کنند.

وی افزود: این مراسم نشان از عشق و ارادت به اهل بیت دارد که چنین بزرگان، پیرغلامان و ذاکرینی در دل آن رشد کرده و مراسم شادی و عزای اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام را زنده نگه‌ داشته‌اند.

رئیس کانون مداحان استان با اشاره به اینکه پیرغلامان حسینی به عنوان قشر تأثیرگذار و الگودهنده به جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارند، گفت: محفل و مکتب سیدالشهدا علیه السلام همیشگی است و چراغ اهل بیت علیه السلام خاموش نمی‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را نهادینه کردن ارزش‌ها و پیام عظمت نهضت حسینی بیان کرد و ادامه داد: در این آیین، از ۱۸ پیرغلام اباعبدالله الحسین علیه السلام، ۱۳ نفر از مادحین و پنج خانواده شهید مداح زاهدان با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.

صمصمامی ضمن تأکید بر حضور مداحان و مادحین در مجمع الذاکرین زاهدان که به همت کانون مداحان این کلان شهر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم از سال آینده در اقصی نقاط استان برگزار خواهد شد.
 


 
 از تریبون ذاکران و مادحان باید علی‌اکبرها برویند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر پور، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان در آئین این مراسم با بیان اینکه  هر شخصی لایق خدمت در درگاه امام حسین (ع) و اهل‌بیت علیهم‌السلام نیست، گفت: از دامن مادران و آغوش پدران و از تریبون ذاکران و مادحان باید علی‌اکبرها و قاسم ابن الحسن‌ها برویند که روییده است.

وی بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم، بسیجیان دریادل و دلاورمرد و شیرزنانی که در فتنه‌ها خود را نشان دادند و خار چشم استکباری شدند که جنگ ترکیبی علیه ما راه انداختند، اینها نمونه‌های بارز به شمار می‌روند و آرمان‌ها به وجود آوردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه سلمان ادامه داد: ما امانت‌دار هستیم، شما مداحان و ذاکران اهل‌بیت علیهم‌السلام اهل این امانت هستید در روز قیامت سال می‌شود چه کردید، امید که شرمنده اهل‌بیت عصمت و طهارت نشویم و نوکر و سرباز این خاندان باشیم.
 

 
پیر غلامان حسینی الگوی جوانان و نوجوانان هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین منصور باقربیک، مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: نوکری در درگاه هرکسی ارزش خاصی ندارد جز در درگاه خدای متعال و اولیای خدا؛ کسی نوکر درگاهی باشد وقتی پیر می‌شود بی‌ارزش می‌شود و اربابان آنها را جواب می‌کنند؛ اما وقتی نوکر اباعبدالله الحسین (ع) در درگاه امام حسین (ع) به پیری می‌رسد ارزشش چندبرابر می‌شود.

وی افزود: آیین تکریم و بزرگداشت پیر غلامان اباعبدالله الحسین (ع) و ذاکرین پیر غلام این درگاه در زاهدان برگزار شد و از تعدادی از آنها که بیش از ۶۰ سال عمر مبارک و خدمت در راه امام حسین (ع) دارند تکریم و تجلیل به عمل آمد.

باقربیک ادامه داد: بنا داریم در سال ۱۴۰۲ این برنامه در حوزه سیستان و بلوچستان هم برگزار شود چرا که پیر غلامان امام حسین (ع) آبروی بسیار زیادی در درگاه خداوند دارند و الگوی جوانان و نوجوانان هستند.
 
انتهای خبر/ خ


کد مطلب: 157981

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/news/157981/همایش-تجلیل-پیرغلامان-حسینی-سیستان-بلوچستان-برگزار

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir