تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۶
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین خود برای عید نوروز مراقب کلاهبرداران سایبری و لینک‌های جعلی به بهانه تخفیفات ویژه نوروزی باشند.
هشدارهای پلیس فتا برای خریدهای آنلاین عید نوروز
به گزارش عصرهامون، حسن کیخا بیان کرد: با توجه به روزهای منتهی به آخر سال و اقدام برخی از شهروندان برای خریدهای مایحتاج زندگی خود می طلبد که در هنگام خریدهای خود نکات امنیتی کارت‌های بانکی را رعایت کرده و برای خرید آنلاین روی هرلینکی کلیک نکنند.

وی افزود: مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف خود، با بکار گیری از ترفندهای مختلف در فضای مجازی و با ارسال پیام های جعلی مانند تخفیفات ویژه نوروزی، برنده شدن جایزه و سایر عناوین درصدد کلاهبرداری از هموطنان می باشند.

رئیس پلیس فتا در ادامه تصریح کرد: پیامک‌های ارسالی از سوی مجرمان دارای لینک‌های جعلی هستند که پس از کلیک کردن کاربران برروی آن و وارد کردن مشخصات کارت بانکی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی یافته و مبالغ موجود در حساب را به سرقت می‌برند.

وی ادامه داد: کاربران شبکه‌های اجتماعی در مواجه با تبلیغات متنوع با عناوین مختلف در راستای تخفیفات ویژه عید نوروز مراقب باشند تا به لینک های جعلی هدایت نشده و در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

این مقام انتظامی گفت: زمانی که کاربری در فضای مجازی کالا و اجناسی را پسند می کند حتما به این نکته توجه داشته باشد که از واریز وجه قبل از دریافت کالا خودداری کرده و از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و قابل اطمینان اقدام به خرید کنند، شهروندانی که از کارت‌های بانکی خود در اماکن مختلف برای پرداخت بهای کالاها و خدمات خریداری شده استفاده می کنند حتما دقت داشته باشند که روی کارتخوان‌ها تجهیزات مشکوک و اضافی نصب نشده باشد و در هنگام پرداخت از طریق کارت خوان ها از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان اظهار کرد: اطلاعات سفرخود را در اینترنت به اشتراك نگذارید این اطلاعات می تواند اطلاعات عدم حضور شما در منزل را دراختیار سارقان قرار دهد، از پرداخت هر گونه وجهی تحت عنوان بیعانه خودداری کنند.

به گفته وی؛ توجه کنید که فروشگاهی که قصد خرید اینترنتی و پرداخت اینترنتی یا واریز وجه به آن را دارید باید معتبر باشد، پس از فروشگاه‌هایی خرید الکترونیکی خود را انجام دهید که او دارای «نماد اعتماد الکترونیکی» بوده و در ضمن فروشگاه دارای پشتیبانی باشد و همچنین برای اطمینان بیشتر می‌توانید نام فروشگاه را در گوگل سرچ کرده و از پیشینه و رزومه کاری ان مطلع شوید.همچنین از خرید از فروشگاه‌هایی که فاقد آدرس فیزیکی هستند خودداری کنید.
 
کیخا با اشاره به اینکه قبل از پذیرش کالای خریداری شده از سلامت آن مطمئن شوید، افزود: از آنجا که اکثر بسته‌های ارسالی توسط پست به دست شما می‌رسند قبل از تحویل بسته از صحت آن مطلع شوید و از پذیرش کالای مخدوش یا مورددار پرهیز کنیدو در این صورت بسته به نشانی ارسال کننده عودت داده می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.
 
انتهای خبر/ خ
 
 
 
 
 
 
https://asrehamoon.ir/vdcf1edyew6dt1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما