تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: خانه بهداشت روستای دلارامی با زیربنای ۱۰۰متر و به ۱۴۰۱ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.
افتتاح خانه بهداشت روستای دلارامی شهرستان نیمروز
به گزارش پایگاه خبری‌ عصرهامون به نقل از اوشیدا، هادی‌ میرزایی زابل بیان کرد: این خانه بهداشت با ۱۰۰ متر زیر بنا توسط خیر سلامت ساخته شده و به ۱۴۰۱ نفر ساکن روستای دلارامی و دو روستای همجوار خدمات‌رسانی صورت می‌گیرد.

وی توسعه مراکز بهداشتی را در روستاها و مناطق محروم الزامی دانست و افزود: خانه‌های بهداشت یکی از مهمترین مراکز پیشگیری از بیماری‌ها هستند که امروز خوشبختانه ما با کمک خیرین و دولت انقلابی در اکثر مناطق محروم این مراکز را برپا کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ساخت این خانه‌های بهداشت در روستاها تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است که باعث می‌شود مردم با مراجعه به این مراکز از انواع بیماری‌ها دور بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خاطرنشان کرد: زمین این خانه بهداشت توسط خیر نیک اندیش آقای سلطان دلارامی که بومی خود روستا نیز است اهدا شده و هزینه ساخت آن نیز توسط خیرین سلامت تامین شده است.

گفتنی است روستای دلارامی فاقد خانه بهداشت بود و اهالی به خانه بهداشت روستای طاغذی مراجعه می‌کردند و اکنون با بهره‌برداری از این خانه بهداشت دو نفر بهورز خدمات‌بهداشتی ، آموزشی و مراقبتی را انجام می‌دهند و یکی از مشکلات مهم مردم این روستا و دو روستای مجاور آن مرتفع شد.

انتهای خبر/


 
 
https://asrehamoon.ir/vdchv6nz-23nmvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما