تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۶
مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان:

۱۳ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان بیرجند زیر بار ترافیک رفت

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۳ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان بیرجند در آستانه نوروز ۱۴۰۲ به منظور افزایش ایمنی سفر مسافران و کمک به توسعه اقتصادی استان سیستان و بلوچستان زیر بار ترافیک رفت.
۱۳ کیلومتر بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان بیرجند زیر بار ترافیک رفت
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، عطاء اله اکبری در این مراسم با بیان اینکه برخورداری از پهناورترین شبکه راه‌های ارتباطی، قرار گرفتن درمسیر یکی از مهمترین کریدور‌های اصلی تجارت جهانی و صد‌ها مزیت اقتصادی دیگر، ضرورت وجود راه‌های مواصلاتی استاندارد را در پهنه جغرافیایی جنوب شرق کشور اجتناب ناپذیر کرده است، گفت: برای تکمیل ۱۳ کیلومتر بزرگراه در این محور مهم استان ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: طول کل مسیر زاهدان - بیرجند ۲۱۱ کیلومتر بوده که تاکنون ۱۰۸ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل گردیده و جهت تبدیل تمام این محور به باند دوم به افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان در توسعه بزرگراهی رتبه‌ای پایین‌تر از میانگین کشوری دارد و برای رسیدن به میانگین کشوری تا دو سال آینده نیازمند تأمین اعتبارات لازم است، گفت: این اداره کل با توجه به اینکه ساخت بزرگراه‌ها علاوه بر افزایش ایمنی سفر سبب توسعه فعالیت تجاری و ترانزیتی می‌شود و زمینه را برای رونق فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و دیگر حوزه‌های اقتصادی فراهم می‌سازد با بکارگیری تمام ظرفیت‌های ملی و استانی تلاش نموده در صورت تخصیص به موقع اعتبارات شبکه بزرگراهی استان تا سه سال آینده تکمیل نماید.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا در آستانه نوروز ۶۰کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار۱۱۰۰۰ میلیارد ریال زیر بار ترافیک می‌رود و همزمان نیز ساخت ۳۰ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود.

انتهای خبر/ خ https://asrehamoon.ir/vdcgq79qtak9nz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما